Bakis är bara förnamnet...

Pubpoolsfest igår och en dag av stiltje idag... Fri bar är fri bar och kommer man hem vid femsnåret (tror jag det var) blir man skapligt bakfull dagen efter. Så ock denna gång - herrejävlar vad jag var bakis idag!

Däremot lyckades jag hålla fasaden uppe när morsan ringde sitt vanliga söndagssamtal och bubblade med henne i trekvart. Det tog på krafterna, men det gick! ;)

Det blev ett extremt långsamt varv runt Munksjön idag kan jag säga...


Gamla Bettan står där hon står förresten. Det finns mycket som kan gå sönder på en bil, men som gör att man fortfarande kan köra omkring, men ger bensinpumpen upp - då är det rätt kört så att säga.
Planen har ju varit att dra upp henne till Sandagymnasiet eftersom gossarna på fordonstekniska har en liten verkstad där. Däremot har jag skippat den planen då de uppenbarligen även tar betalt per timme och inte bara för materialet som jag hörde tidigare.
Så igår var jag och shoppade ett styck soppapump plus lite tätningsmassa - nu har jag tröttnat på det här så nu gör jag det själv, bensin eller inte! ;)

Klistrar in lite från mailet till farsan:
En ny soppapump kostade så mycket, plus tätningsmassa för packningen och lite sånt. Ett irriterande problem är att vänster fram inte är riktigt tätt, när bilen står ett tag pyser det ut luft, så det är bara halvfullt nu - tungt som tusan att putta omkring den med andra ord.

Om plusgraderna håller i sig ska jag försöka byta pumpen utomhus förresten. För att få in den i Kårens lilla "garage" (typ större förråd vi delar med kommun) måste jag vika in ena backspegeln - det är tight som attan i dörren - och dessutom flytta ut det släp som vanligtvis står där. Eftersom kommungubbarna inte vill ha släpet utomhus på nätterna (en del drägg som rör sig därnere) måste bilen ut under natten om man inte blir klar och det blir mycket tungt puttande när jag dessutom måste sitta i bilen och styra...
Mycket bök för en liten pump!
Igår dränkte jag slangklämmorna i 5-56 så de förhoppningsvis lossnar när jag börjar skruva. Kände lite på dom och de sitter som berget... Däremot var bultarna som håller pumpen på motorblocket väldigt lätta att lossa på. Oväntat men välkommet!


På jobbet börjar det närma sig mer och mer! Onsdag är det "vip-öppning" för företag och torsdag kl 10 öppnas dörrarna för allmänheten...
Nu har marknadsföringen dragit igång också: i lördags hade vi en helsida i JP (baksidan av första delen) och på Tv4 rullar det reklamspots. Pulsen höjs... ;)

Nu ska jag parkera i tv-soffan!

Kommentarer
Postat av: tindraz

Tack för att du var bakis åt mig. Du är en sann vän!!!

2006-02-20 @ 17:11:25
Postat av: Asp

Mest bakis var mina glasögon... De fick sin dödsdom idag :-(

2006-02-22 @ 13:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback