Rekapitulation

Vi är ju inne i sammanfattningarnas, krönikornas och topplistornas förlovade tid, det räcker med att slå upp närmsta tidning eller titta på första bästa kanal så finns där nån självutnämnd allvetare som slår fast vad som var bra och dåligt med det år som snart är slut.

Eftersom jag i högsta grad tillhör de självutnämndas skara så får jag väl göra likadant. ;)

Here goes nothing...


- jag jobbar fortfarande inte med det jag vill jobba med
- ett enda ynka mål från guldet i fotbollen
- jag har inte lyckats flytta hem till Stockholm
- världen har väl aldrig varit så krigisk som nu

+ sossarna fick foten av svenska folket
+ javafan, jag har ju ett jobb som betalar hyran i alla fall
+ ett enda ynka mål från guldet i fotbollen som nykomlingar från Superettan!
+ jag fick världens sötaste systerson den 30e maj


Men sammantaget har det varit ett riktigt skitår. Jag har inte kommit nånvart och hela tiden är det de där små motgångarna som retar en till vansinne.

Ett exempel: min CV på nätet håller jag på att bygga om och det ser kalas ut - förutom i Internet Explorer. Nu hade det inte gjort någonting om inte 80% av nätanvändarna lurats av Microsoft att tro att det inte finns några alternativ, att Internet är lika med IE. Tack så jävla mycket...
IE tolkar html-kod som fan läser bibeln och så länge jag inte får det att funka har jag ingen CV på nätet att länka till när man söker jobb. Alltså kan jag inte söka några jobb utan att skämmas ögonen ur mig.

Moment 22 anyone? :-/


Man får väl hoppas att 2007 blir bättre på det personliga planet, men som det ser ut nu kommer det inte börja på något vidare bra sätt.
Dan innan nyårsafton och jag har inte en aning om vad som händer i morron.

De närmsta polarna är väl med sina respektive och större fester har jag inte hört nåt om. Då återstår alternativet krogen och hur kul är det ensam egentligen? Dessutom hörde jag att det kostade 200 spänn att gå in på Harrys på juldagen. Tvåhundra!

Nä, det lutar åt att sitta i soffan och glo på Grevinnan och Betjänten...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback