Planering planering

Mycket I-landsproblem idag.

Vi satt och degade på jobbet och hade absolut inget alls att göra, lika lite som igår faktiskt. Det var så illa att vi började rota i pallarna med reklamationer som egentligen är avdelningarnas ansvar, men som de gör sitt bästa för att undvika...


Svängde ihop en chili con carne till middag och det blir man ju så förbanant mätt av...


iBooken ska med i jul, men vad ska jag ladda in för film att se på tåget?


Nåja.

Skövde på lördag är hur som helst spikat! Scarface fixar biljetter till sittningen och gästleg åt lilla mig, sen åker vi upp fyra pers och välter Boulogner! :-D


På Skivmässan på Kulturhuset hittar man alltid lite skoj skivor och den här gången nu i höstas blev det en dvd också! VH1 har en liten serie de kallar Storytellers, där artister får - inför en liten hängiven studiopublik - snacka fritt om sina låtar och naturligtvis riva av dom också.
Vilken jag hittade? Meat Loaf! :)

Ända sen jag hörde I'd Do Anything For Love (But I Won't Do That) när Bat Out Of Hell II (Back Into Hell) släpptes i början av 90-talet har jag varit fascinerad både av hans enorma röst - vilken omfång karln har! - och av Jim Steinmans arrangemang. En enkel flygel med det där speciella soundet och sen brakar det igång med både maffiga gitarrer och mäktiga stråkar... Oooh...
Svulstigt skulle många säkert kalla det, men då är det väl det! Jag skiter i vilket, för det här är hur bra som helst... Tyvärr missade jag Globen när han var där under Bat II-turnén, så detta var ett välkommet fynd!
Riktigt bra var det dessutom med en Meat i högform och som babblade på som fan mellan de långa låtarna - jag undrar hur mycket de blev tvungna att klippa bort? ;)


I morron är det pubtömning, då ska jag gå ner och ta en försiktig öl och snacka ihop mig med de andra om Skövderesan.
Fast eftersom vi har så löjligt lite att göra på jobbet kanske man kan ta sovmorron på torsdag så man vågar sig på två öl? ;-)


Dagens låttips:

Ja jävlar, det var länge sen. Gissa dagens artist?
Aber natürlich is es Meat Loaf! Från Welcome To The Neighborhood plockar jag sista spåret, en underbar liten ballad som heter Where Angels Sing...

Where angels sing
Where angels sing
Where lies can't hurt me
The flesh desert me
No in or out
No loss or doubt
No living with or doing without
Where money ain't the power king
And kindness is a most precious thing

Where angels sing
Where angels sing
Where time means nothing
No hustle
No-one rushing
No dark of night
No hate or spite
No wrong or right
No day or night
No town and no cities
There's no pain and no pity
Where hunger is no longer
And a good man just gets stronger

Where angels sing
Where angels sing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback