Då har man ställt till det igen

Från blogg.txt, nedtecknat 03.51

Oh yes, mannen som är fullständigt ordblind på kvinnor har lyckats igen.

Här har vi honom, vi kan kalla honom Sören, som verkar ha en bra kontakt med en flicka. Inte vilken flicka som helst förresten, det är en flicka som Sören är intresserad av och vet ni vad, hon verkar inte vara helt oäven för samma tanke hon heller - även om det verkar vara lite hinder i vägen... Hur stora hindrena är, är Sören dock väldigt osäker på.

Sören och flickan träffas inte speciellt ofta. På dagarna har de helt olika saker för sig och på kvällar och helger har hon ofta fullt upp med att gno ihop lite extra pengar till hyran.
Men ibland springer de på varandra, framförallt på ett vattenhål de bägge frekventerar ganska ofta. Ibland är det så bra att de vet att de kommer att träffas där just den kvällen!
..men detta är något som gör Sören osäker.

Sören är nämligen utrustad med norra Europas sämsta självförtroende.
Han är inte så pigg på att berätta om det, men det hela bottnar antagligen i att han inte direkt var klassens populäraste person i grundskolan, man kunde faktist säga att han blev retad, utfryst, rentav mobbad i nästan nio år innan gymnasiet kom som en befriare.

Detta ligger väldigt djupt förankrat i Sören och han vet aldrig riktigt när han kan lita på andra personer. Framförallt när det kommer till det täcka könet.
Där säger ju traditionen att de ska spela ointresserade, avspisande, nobbande - och detta gör att Sören kastar in handduken på en gång.

Men det spelar också in när det kommer till de där flickorna som är lite extra intressanta. Många, många gånger har han blivit bränd av elaka flickor som bara retats med honom, så detta har fått honom väldigt osäker på området.
Faktum är att inte ens när han blir riktigt rejält upphånglad är han säker på om det kommer bli något eller inte.

Ni kanske inte tror det, men Sören är väldigt medveten om detta och han tycker inte alls om det. Verkligen inte. Men eftersom det är så djupt rotat i honom sen så många år kan han inte göra så mycket åt det, hur mycket han än vill...

När det kommer en flicka som Sören är intresserad av får han värsta sortens tunghäfta, han vågar knappt peta på henne av rädsla att skrämma bort henne och samtalsämnena faller platt till marken.
Men så kommer det en toksnygg flicka - då babblar Sören på som aldrig förr, eftersom då vet han att han inte har en sportslig på att få henne, då kan han slappna av och vara sig själv.

Låter det osannolikt? Javisst, det tycker Sören också, men icke desto mindre är det så det ligger till.

Det enda Sören vill är att hitta en flicka som tycker om honom för den han är, en glad allmänbildad skit, som är obrottsligt trogen och inte kommer ha ögon för någon annan...
Förutom möjligtvis Kristen Bell eller Alyssa Milano... ;-)


Hur som helst är Sören rädd att han bränt alla broar med den där flickan nu, speciellt efter kvällens debacle. Det var ju inte alls meningen!

..och nej, det är inte pojken i filmen som har skrivit brevet.

..eller?


Dagens låttips:

Idag kommer jag helt gå emot mina principer och skriva om en låt jag skrivit om förut - helt beroende på textens innebörd. Jag har förr sagt att texten handlar om mig, men nu är det mer aktuellt än nånsin. Dessvärre.


Du jobbar på Domus i stan
Du öser upp Dagens på fat
Jag sitter ensam och lyssnar
När du annonserar ut mat

Din röst är så len som en ängels
när du ropar ut rätt efter rätt efter rätt
Men ändå känns allting så fel här
på restaurangens parkett

Men jag får skylla mig själv, Marianne
Andra grabbar ger du skinka, fläsk och isterband
Men jag som aldrig tagit Dagens Rätt ur din hand,
jag får skylla mig själv, Marianne

(talat)
Idag när jag gick in på Domus restaurang
Så tog jag mod till mig och gick till disken fram, Marianne
Jag fråga efter dej, men dom svara "Näe"
"Hon bor inte här längre"
"Hon har fått ett nytt jobb"
"på en bingohall"
"i Hudiksvall"
(/talat)

Är din röst lika len som en ängels
När du nu ropar ut numret jag aldrig fick?
För jag var för feg att ta steget
Och därför, därför gick det som det gick.

Så jag får skylla mig själv, Marianne
Men en dag besöker jag den stan dit du försvann
Och ropar någon "Bingo", då kan det va den man
Som fick skylla sig själv
(han får skylla sig själv)
Ja, jag får skylla mig själv
Marianne


Svenne Rubins - Jag får skylla mig själv, Marianne

Kommentarer
Postat av: En som en gång (kanske) sårat Sören, vi kan kalla henne Ruth

Jag tycker inte sören behövar vara så osäker på sig själv för Sören är en av de snällaste o sötaste killarna jag, Ruth nånsin träffat. Han är genomsnäll och hur trevlig som helst.

2006-12-14 @ 18:50:02
Postat av: Flicka som inte vill såra Sören.. (Hon kallas Maggan)

Historien om Maggan: Maggan är precis som Sören ganska osäker, fast skillnaden är kanske att det inte märks så tydligt. Även Maggan har stött på elakingar i Bingospelet och är inte sugen på att stöta på en till. Tyvärr är det så att Maggan inte riktigt vet vad hon vill, även fast hon vet att Sören är en underbar kille som aldrig skulle göra något för att såra henne. Maggan är envis och ganska stark, men när det handlar om kärlek är hon lika mesig som en kanariefågel. Maggan vill inte såra Sören genom att lova saker hon sen inte kan hålla, därför håller hon sig på ett lagom avstånd för att hinna känna efter var känslorna egentligen sitter.. Så, den dagen när Maggan kryper ut ur sitt skal, tror hon att Sören och Maggan skulle kunna bli ett fint par om det då skulle visa sig att tiden är rätt....

2006-12-14 @ 19:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback