Vad är en bal på slottet..?

Jaha, årets inspark slutade innan kulmen nåtts för min del.

Efter Dônkbrännbollen lyckades jag ju inte ens dricka tillräckligt för att hålla mig onykter eftersom det gjorde så ont att svälja och i söndags blev det ju inte direkt bättre, så idag gav jag upp och ringde Hälsan. Efter en snabb omkoppling till öronklinken på Ryhov hade jag blivit ombedd att åka dit vid fem.

Kom dit, satt och väntade i vanlig ordning innan jag fick träffa Doktor Malin som tittade i öronen, i näsan, i halsen, petade med pinne på det svullna, petade med behandskad hand på det svullna, kände över hela halsen och sa till slut att jag hade ingen halsböld men inte heller halsfluss.

Nähä?

Men det kan utvecklas till en halsböld, så för att förebygga det blev det en rejäl kur i alla fall!

Alltså slapp jag skalpellen i halsen!
Alltså slapp jag läggas in!
Men jag slapp inte Flagyl...

En 1-gramskur penicillin, Diklofenak för att dämpa smärtan i halsen när man äter och så Flagyl av nån anledning då...

Diklofenak är samma verksamma substans som i Voltaren, så det är ju lite klipp i de små pillrena, penicillinet är inte mycket att snacka om, men biten med Flagyl gjorde att resten av insparken ställdes in för min del.

Penicillin kan man kröka på, men tillsammans med alkohol har Flagyl en antabusliknande effekt - alltså blir det ingen öl på en vecka kan man säga. Dessutom bommar jag kräftskivan på jobbet på lördag. :-/

Scheisse!

Så jävla typiskt att det händer just under semestern också...


Nu ska jag gå och sova och förhoppningsvis sova bättre än i natt.

Kommentarer
Postat av: StefaN

39,2 nu på morronen - kan säga att jag INTE sov bättre i natt...

Postat av: Tindraz

Tur i oturen, men stackars stackars stackars!!!!

Ring om du behöver lite glass eller nått!

2006-08-29 @ 15:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback