Åhej!

Eftersom det har varit vissa klagomål på frekvensen inlägg här *hrm* är det väl bäst att plita ner något - även om klaganden inte hörsammat min uppmaning om Auschwitzprogrammet. Fy på sig, majoren!

Inspark igen alltså. Kom på mig själv häromdan att det är min nionde inspark här i stan.
När jag tänkte efter lite extra kom jag på att det var den 22 augusti 1997 jag gjorde min sista dag på E+T Förlag i Stockholm, det var den 23 augusti 1997 som jag och farsan körde ner en överfull 850 kombi med cykeln på taket, det var den 24 augusti 1997 som han guidade mig runt i stan (eftersom han är uppvuxen här) och det var den 25 augusti 1997 som jag klockan 10.00 var på upprop i musiksalen på gamla HLK...

Idag är (var) det alltså nio år sen jag flyttade hit!

Det firade jag genom två Cola och en fatcider på Akademien. ;)

Akademien är ju ett kapitel för sig egentligen.
Jag var nere för nån månad sen och kikade runt av ren nyfikenhet efter jobbet och såg en massa förändringar!

För en vecka sen var jag också nere efter jobbet och ... det såg nästan likadant ut? Ah, tidsschemat.
Det var ju bara att hämta skruvdragaren hemma, kliva i jobbarbyxorna och sätta igång.
Torsdag och fredag jobbade jag 7-16 och stack sen direkt ner till Akademien för ett gäng timmar där. Hela lördagen och större delen av söndagen plus två timmar igår efter jobbet.

Vi hann nästan klart i tid! Det är fortfarande en del kvar att göra, men som det är nu funkar det i alla fall med serveringen överallt - även om det är "något" trångt i köket eftersom den nya köksinredningen kom under ekonomernas caps idag, haha...


Men misströsta icke! På fredag ska jag försöka ta mig loss lite tidigare från jobbet, sen blir det SWE, sen blir det lördag och dônkbrännboll (men först ska jag och Asp på Elmia Lastbil och glo på manliga bilar), sen blir det söndag och mer fest och sen blir det måndag och då har jag semester i en vecka! :-D

Nu ska jag dock sova.

Kommentarer
Postat av: Majoren

Titta och se! Det var väl inte så svårt att få ner några rader med intressant läsning för oss som inte har bättre för oss än att läsa bloggar! Bravo!

2006-08-24 @ 01:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback