Snart är det dags

Det är nåt alldeles fantastiskt vad det suger att jobba på lördagar! Inte nog med att det inte kommer några leveranser så man inte har nåt att göra, man kan inte göra nåt kul på fredagskvällen heller...

Nu var jag iofs helt off igår, så det blev inte nåt av med nåt, men principen!

Nu blev jag för all del räddad av det vackra vädret idag. De var en kort på verktyg/trädgård, så jag ägnade ett par timmar åt att köra jord! 140 pall planteringsjord, gödsel, torv och sånt står utanför, på framsidan, så där var jag och plastade av pallar, samlade ihop tompall, rensade plast och körde fram mera när det tog slut.
Man kan lugnt säga att folk har börjat påta nu - när jag körde förbi Sortergården vid lunch var det kö ända ut på Herkulesvägen (plus alla som gav upp, ställde sig utanför och kånkade in sina grejor) och sen åkte de till oss och gjorde inte annan än handlade jord verkar det som...


Nä, man får se framåt istället! Om en vecka är man full och ful i Ronneby igen! :-D
Skrev en liten lapp till chefen om ledighet på fredag (han har ju varit i Thailand i två veckor, den fan) och eftersom jag behöver komma i rimlig tid till Rånkehåla för incheckningen hade jag tänkt åka efter jobbet på torsdagen, men med lite tur kan jag vara ledig hela torsdagen också så man slipper stressa ner. Rv30 är ju inte direkt E4 om man säger så.

Då kan man göra två flugor på smällen och gå på Western Gasque på onsdagen! Vore riktigt kul att kunna skoja till det ordentligt på en onsdag för en gångs skull. :)

För den som undrar: nej, gamla Bettan stannar hemma i stan - jag och Asp kör lite bilbyte. Billigare så och skoj att trampa koppling!


..och om två veckor är man på Gotland!


Funderar förresten på en ny liten hobby så man har nåt att göra på kvällarna: börja längst upp till vänster i dvdhyllan och sen se varenda film. Borde ta ett par veckor att klara av.
Fast jag hoppar extramaterialet tror jag - annars blir jag inte färdig förrän i höst, hahaha...


/red
Shit, jag MÅSTE bygga en hemmabar, tänk vad bra
denna skulle passa där! :-D

Kommentarer
Postat av: Susanna

Om du fixar en minibar med en sån flyttar jag in hos dej!

2006-04-23 @ 15:51:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback