Shit vad jag är duktig!

Nu är det vår och varmt (vilket kalasväder det var idag) så idag fick Bettan sommardäck!

Från att jag hämtade upp däcken från källaren tog det en timme att köra bort till Maxis parkering och skifta alla fyra. Om jag hade kommit ihåg garagedomkraften hade det gått fortare, nu fick jag veva med bilens egna domkraft - funkar bra, men det är lite väl mycket vevande...
Man fäster ju den i karossen och måste alltså höja hela bilen såpass att fjädringen så att säga bottnar innan hjulet lyfter - hade jag haft garagedomkraften hade jag satt den under hjulupphängningen och bara behövt ta ett par tag med stången...
Men det gick ju i alla fall!

Maxis parkering? Tja, det är tradition att stå där, dessutom är det gott om plats och asfalt för domkraften!


Igår blev det lite utgång minsann! Först en "opretantiös förfest" hos TW där jag inte varit förut, så jag fick en vägbeskrivning av Asp. "Gå in på gården, står det en Maserati eller en Ferraricab där är du rätt, gå in i vänstra porten och gå upp på vinden..."
Det var en oregelbunden lägenhet med krokar i taket - fritt fram för egna fantasier...

Sen travade vi genom stan, flinade åt raggarna och kastade glåpord efter de "tuffa" grabbarna i sina "feta" bilar och hamnade så småningom på Harrys. Dyrt som faaan i dörren (tack TW för den monetära assistansen!) och sen träffade man en massa gammalt folk man inte sett på evigheter! :)


Kvällen har ägnats åt kultur.

Först andra delen av Tommy Körbergs konsert med Sveriges Radios Symfoniorkester i Berwaldhallen. Karln kan sjunga! :-D

Sen blev jag sittandes med en dokumentär där två dalmasar tillbringade sju månader på tundran och tajgan i Sibirien. Ständigt under 40 minus och en ständig kamp för överlevnad genom jakt och fiske, men också massor av otroligt gästvänliga människor. Fascinerande timme.


Men nu blir det snart kudden, har ägnat större delen av helgen åt att sova känns det som, haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback