Långfredag

Satt och läste igenom lite gamla blogginlägg man gjort och minsann, jag kan förutspå framtiden!

Efter nyår dyker ju kontrollbesked upp och detta skrev jag om den
femte januari, med lite galla över en viss ekonomiansvarig...

Så hur gick det? Jodå, den mörklila inplastade försändelsen som vi alla tycker så mycket om dök upp häromveckan och jajemen, nästan tusen spänn i kvarskatt! Precis vad jag behöver...
Jävla pajas!


Ibland undrar man vad folk tänker med egentligen.
För några månader sen gjordes sophanteringen nere på gården om, grovsoprummet i det lilla sophuset där vi slängde returpapper försvann, det sågades upp hål i nyss nämnda hus och det sattes dit sopnedkastluckor för hårdplast, metall, papper och kartong.
Inga problem med det, jag har källsorterat så länge jag kan minnas, men vad är det för klåpare som sätter dit runda luckor även för papper och kartong?

Jättekul att stå och skedmata ner allt papper! Dessutom är hålet så litet att man verkligen får knö in det hela - hur det är med kartonger ska vi bara inte tala om...
Som sagt, vad tänker folk med?


Nu ska jag sätta mig i tvsoffan ett tag - efter att ha städat och tvättat större delen av dan är jag värd det. ;)

Kommentarer
Postat av: Tess

jag får tillbaka 3400 spänn. hehe


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback