Jajabullar!

Sicken dag! Sicken kväll!

Jobbade lördag och det var lika trist som vanligt, hade stora svårigheter att få dagen att masa sig framåt...

När klockan väl var fem stack jag ner till Akademien och riggade övervåningens bar inför sektmötet där jag kranade öl och öppnade kapsyler för glatta livet åt X-Life, Hi Life och fd Hi Life...
Det var tredje året jag skötte baren åt den gula festeliten, så jag visste ju vad som gällde när invigningsriterna tog sin början: bara att sätta sig på en back bland alla surrande kylar, ölpumpar och slutsteg och fördriva tiden med att hälla upp en och annan öl.

Men mot slutet kom TW och drog iväg mig till trappan av nån anledning, han mumlade nåt om sektledarens nya påhitt, så det var ju bara att hänga på. På avsatsen begrundade vi resultatet av för mycket öl (dvs tidig hemgång för en viss person), gick tillbaka upp och ställde oss utanför dörrarna till övervåningen - då drog TW fram ögonbindeln och då visste jag var klockan var slagen...

Jag tänker inte avslöja några detaljer, men hur det var så blev yours truly indubbad i X-Life! :-D


Strax efteråt förflyttade vi oss ner till nedervåningen där faddersittningen just var slut och sen var det fest!

Kvällen slutade med lite kvalitetshångel (en massa faktiskt) för lilla mig och nu ska jag sova. Hånglet till trots tror jag att jag lyckades missa nåt trevligare ("tack vare" min enorma klantighet), men jag hoppas det kommer fler gånger...

Nu ska jag sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback