Ibland vill man liksom bara inte.

Snackade lite kort med Asp idag om morrondagens ölkranande (ska ju leka bartender på ett sektmöte) och på nåt sätt kom vi in på kvällens käk på Akademien. Det har ju varit tacos ett bra tag nu, men idag var det tydligen asiatiskt på menyn.

Det lät för all del intressant, men det blev inget besök för mig därnere. Senast jag missade en buffékväll vet jag inte när det var, undantaget då jag varit bortrest, men riktigt länge sen är det.
Men jag slutade sex på jobbet och stövla in där (igen) i profilkläder känns inte bra. I och för sig var jag inte hemma förrän framåt halv sju, men eftersom jag återigen slogs av den där magkänslan av att kapa band så stannade jag hemma. Det hade den goda saken med sig att jag dels sparade 40 spänn (det får man mycket mat för i affären) och dels nu är proppmätt och dessutom har matlåda för två dar...


En annan spinoffeffekt var att jag inte missade Så ska det låta! Meja duger ju att vila ögonen på, men den som verkligen var i högform var Claes Malmberg!
Med första ordet "han" bakom fjärde stjärnan fick hans lag "har" som ord bakom tredje stjärnan och han brast ut i Hare Krishna-låten... "Hare, hare hare, hare krishna, krishna krishna" Storskratt från soffan! :)
Men sen när de skulle välja nästa hojtade han att han visste vilken låt det var - självklart var det Pärleporten och pastor Malmberg satte igång att sjunga och predika för kung och fosterland! Jävlar vad jag garvade... :-D

I morron är det innebandyfinal, AIK-Warberg, i Globen! SVT sänder med start 15.25 och jag jobbar... Förvisso sänder P4 Sportextra hela eftermiddagen, men det är en match i Allsvenskan samtidigt som kortbane-VM i simning pågår i Shanghai. Damn!


Men det är som vanligt, det får bli en tidig kväll. Kul, kul.

Tills nästa gång kan ni underhålla er själva med några polares aprilskämt i Östersund...


Kommentarer
Postat av: Lexie

Då får vi väl hoppas att Warberg vinner då. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback