Hur kunde jag glömma?

Matchen började 15.30 och jag jobbade...
Dock höll jag ett öga på SVT Text på nätet och såg att AIK ledde med 3-2 efter halva tredje perioden. Väl i bilen efter att ha varit hemma och hoppat ur jobbkläderna styrde jag ner mot Akademien igen och just när jag svänger ut på Klostergatan kommer jag på mig själv och byter från Match till P4 och kommer rakt in i matchen. Pixbo har numerärt överläge, men AIK snor bollen i defensiv zon, kontrar och just när jag rullar fram till rödljuset vid Kungsgatan sätter Niklas Jihde 4-2! Tjohoo!

In på Akademien, upp i duschen och när jag kommer ut kollar jag via mobilen... Två mål i tom kasse och 6-2 totalt - SM-Guld till AIK! :-D

Väl vetandes att finalen gick av stapeln dan efter packade jag ner två t-shirts på fredagskvällen, tröjvalet när jag jobbade i baren skulle baseras på resultatet...

Skulle det gått som det gått de två föregående årens finaler med AIK som ena lag (uddamålsförlust bägge gångerna) hade det blivit tröjan med citatet från en av klackens sånger: Que Sera Sera, Vi håller på AIK...

Men nu gick det ju bra, alltså blev det en annan tröja!


Vi är inte bara
STÖRST, BÄST OCH VACKRAST
Vi är ruskigt medvetna om det också


..med konturen av BA-råttan i bakgrunden. Bara lite kaxig. ;)

(Alltså var det Pixbo och inte Warberg som var i final som jag påstod häromdan, AIK slog ju ut dom efter 0-8 i tredje matchen i semin...)


Nu blir det ett Munksjövarv med inköp av diverse kvällstidningar på vägen innan jag hämtar gamla Bettan nere vid Akademien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback