Bisarr quiz...

Vad har du för mobil?
Nokia 6280 - skönt att vara hemma hos Nokia igen efter den mörka tiden hos SE. ;)

Fransk balkong i söder eller vanlig balkong i norr?

Eftersom jag faktiskt har en vanlig balkong i norr och nästan aldrig använder den säger jag fransk i söder...

Dricker du lightläsk?
Uschnej, tycker sötningsmedlet alltid slår igenom. Pepsi Max är verkligen vidrig...

Vilket djur har inte något existensberättigande?
Mygg! Satans odjur...

Vilken person har inte något existensberättigande?

George W Bush. Snacka om fel person på fel plats...

Vilken är den bästa konsert du varit på?

Just D på Grönans stora scen, nånstans kring 91-92. Vilket röj det var!

Hur många jackor hänger i din hatthylla just nu?

Den är verkligen knökafull - 6 st plus overall, väst och två basturockar...

När skickade du ett brev med Posten senast?

När jag skickade det påskrivna anställningsavtalet i retur till K-Rauta.

Bläck eller blyerts?

Beror på omständigheterna

Hur många LP-skivor har du?

18 stycken!

..men har du nån grammfon?

Jajemen, den står på plats! Däremot måste jag byta stickpropp så jag kan koppla in den.

Vad har du för tv?

Philips 32PW9509/12 - en 32" widescreen som är helt suverän!

Har du läst Bibeln?

Nä, ser ingen anledning till det.

Har Jehovas Vittnen hälsat på hos dig?

Hahaha, har inte alla fått påhälsning av dom? De var lite 'intressanta' att gaffla med, så trångsynta att det blev stor humor, åtminstone från min sida... :)

Vad hette busshållplatsen där du växte upp?

Hållplatserna låg lite lustigt, så jag hoppade av vid Hagen och klev på vid Skärvik.

Vilken busslinje då?

307! Numera nedlagd då de dragit om linjerna, så nu är det 301 eller 177 som gäller.

Tanka från nätet eller köpa i butik?

Mestadels tanka faktiskt, eftersom det är så in i helvete dyrt i butikerna. Dessutom kan jag inte spela kopieringsskyddade skivor i bilen, så de skjuter sig själva i foten... Men på dvd-sidan köper jag det mesta, extramaterialet är ju oftast borttaget från det man tankar... ;)

Vilken skiva var den senaste du verkligen köpte?

...det minns jag inte. Det är evigheter sen i alla fall.

Var nånstans fikade du senast och med vem?

Med päronen på Gasellen på A6. De måste ha världens största dammsugare! :D

Vad händer i sommar?

Jobba, jobba, jobba... Eftersom vi nyss öppnat har jag inte många semesterdagar att ta ut, så jag har inget val...

Nåt festivalbesök kanske?

Japp, ska jobba på Hultsfred - security vid rookiescenen om allt går som det ska.

..och ligga på stranden resten av tiden?

Jag är väl inte strandmänniskan direkt, så vi får väl se.

Apropå Beach 2006 och så, tränar du nåt?

Om man undantar Munksjövarv, så nä. Men det kanske blir ändring på det, jobbet pröjsar halva träningskortet upp till 1500 per år, så vi är några som funderar på att nappa på det. Kan behövas om man säger så... ;)

Tipsa om ett guldkorn på nätet!

SVT Text på nätet - suveränt att kolla sportresultat på!

Vad är det längsta rent avståndsmässigt du varit hemifrån?

Måste varit när jag badade i Stilla Havet vid Venice Beach i Los Angeles.

Hur många världsdelar har du varit i?

Europa och Nord-Amerika. Cypern räknas som Europa, va?

Av de länder du inte varit i, vilket skulle du helst besöka?

Oj vad svårt. Det får bli Irland - vacker natur, ett språk man kan och många pubar. :)

Spenat eller broccoli?

Uääh, inget av dom...

Favoritöl?

Staropramen

Favoritmat?

Morsans husmanskost

Vad äter du inte, om du så fick betalt för det?

Sån där kokt vitkål med skirat smör, tvi vale...

Favoritpizza?

Hawaii med bärnässås!

Vad är du stolt över i bokhyllan?

En bok om Astrid Lindgrens Småland - signerad av Astrid!

Vad hade man inte väntat att hitta i din bokhylla?

En tom ölflaska och en hagelpatron? :)

Har du en verktygslåda?

Jajamen, massa skiftnycklar, hammare och bits i den!

Handen på hjärtat, hur ofta städar du?

Åt fanders för sällan, det är då säkert...

..men du har en dammsugare?

Japp, en gul!

Har du nån gång svurit över att nån tagit din tid i tvättstugan?

Klart man har, men numera har jag en egen tvättmaskin. :)

Näst sista frågan: är du kär..?

Jo, men om det är besvarat blir jag inte klok på...

Så vad händer nu?

Nu ska jag gå ut! Förhoppningsvis håller sig regnet borta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback