VI ÄR TILLBAKA!

Klart annorlunda måndag igår. Ett mål mat, en formattering och en återkomst till Allsvenskan.

Gårdagen började med lite spontansupport från en polare som har koll på såna här datamaskiner. Är man IT-chef på ett tyskt konsultföretag ska man väl ha det, även om hans historier om knäppa tyska regler är makalöst underhållande.
Hans dom var klar, enkel och kärnfull: "Gör om, gör rätt!"

Men först gick jag ner till Akademien för lite frisk luft och för lite gnuggande i bakljusen på bilen. På ett motorforum fick jag tips om att göra rent kontaktblecken ordentligt, helst med en smärgelduk eller liknande. Nu har jag ingen sån, men beväpnad med 5-56 och en meter pappershandduk satte jag igång!
Naturligtvis revs pappret sönder, men lite renare vart det. Inte rent nog dock, så jag raidade städförrådet och hittade en sån där gulgrön svamp av den mindre sorten som jag skar i hälften och fick fram en utmärkt bakljuskontaktblecksrengörare! Mera 5-56 och gnugga gnugga gnugga...
NU vart det rent! Men lik förbannat lös inte varselljuset på vänstersidan. Klart underligt eftersom jag gnuggat på högersidan?
Kollade noga som faaan på vänstersidan och hittade minsann en glappkontakt! Böjde och bände lite på kontakterna och si, nu lyser det!

Då tog jag mig en välförtjänt köttknöl. :)

Via Maxi stack jag hem och satte mig framför datamaskinerna. Bara att peta igång installationen igen, men denna gång med skillnaden att där jag tidigare valt att installera i mappen C:\Windows nu valde att ta bort hela partitionen (där rök alla installerade program), formattera om och installera på en helt ren partition.
Under tiden satt jag och följde Västerås-AIK i Superettan via AIK Webbradio. Nicklas Carlsson är min hjälte hela dan!

Saker Jag Saknar Från Stockholm: Fotboll! Inget ont om J-Södra eller HFF, men inget går upp mot smokinglirarna från Solna... Jag var bofast på Norra Stå under många år, men sen jag flyttade till Jönköping har jag väl sett i snitt en match per år - då man är hemma på sommarn hos päronen...
När jag flyttar tillbaka till Stockholm är det jag som skaffar årskort på Östra Övre, jäklar vad bra man ser därifrån jämfört med från kortsidan på Norra... ;)

Hur som helst, AIK är tillbaka där de hör hemma - i Allsvenskan! Tjoooo... =D

Nu ska jag fortsätta installera program och dona. När jag är färdig ska jag leta rätt på nåt bra ghostprogram så man slipper detta i fortsättningen!

Dagens låttips:
Idag kan det inte bli annat än Queen och We Are The Champions! Lika förnedrande det var för ett år sen att åka ur, lika underbart var det idag att komma tillbaka. Dessutom är just denna låt framröstad av BBCs lyssnare till den bästa brittiska låten genom tiderna. Alltså inte Bohemian Rhapsody för en gångs skull, man jag klagar inte!

I've paid my dues
Time after time
I've done my sentence
But committed no crime
And bad mistakes
I've made a few
I've had my share of sand
Kicked in my face
But I've come through
And I need to go on and on and on and on

We are the champions - my friends
And we'll keep on fighting till the end
We are the champions
We are the champions
No time for losers
'Cause we are the champions of the world

I've taken my bows
And my curtain calls
You've brought me fame and fortune
And everything that goes with it
I thank you all
But it's been no bed of roses no pleasure cruise
I consider it a challenge before the whole human race
And I ain't gonna lose
And I need to go on and on and on and on

We are the champions - my friend
And we'll keep on fighting till the end
We are the champions
We are the champions
No time for losers
'Cause we are the champions of the world


..behöver jag säga att jag tog mig en Åbro igår när matchen var slut?

Kommentarer
Postat av: oskar

jahaja, man får väl faktiskt säga grattis och lycka till nu igen. Kanske kan de stackarna få vara kvar nu. Så länge de inte vinner över malmö... =)

2005-10-04 @ 14:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback