Vakuumdag

Frekventerar www.webforum.nu "rätt mycket", dvs flera gånger om dan. Ondgjorde mig i sportforumet om att jag missade söndagens F1-lopp från Japan och Kimi Räikkönens makalösa körning.
Han startade från 17e rutan, arbetade sig upp genom fältet och med ett varv kvar kör han om ledande Fisichella på utsidan och vinner hela spektaklet. Muttrade lite över att jag dels inte har 4+ där loppet sändes direkt och dels över att jag missat omkörningen i sportsändningarna på kvällen. Slängde in en fråga om det kanske fanns ett klipp nånstans på nätet med omkörningen?

I morse hittade jag ett mail från en av användarna där han efterfrågade min adress... Det är en rolig och lätt excentrisk figur, så jag blev ju naturligtvis nyfiken eftersom jag vet att han skrivit mycket i F1-tråden tidigare. Svarade med min adress och undrade vad det var han tänkte göra med den?
"Skicka en dvd med Japans F1-lopp" var det korta svaret.

Vilken hjälte! :D

Men det är klart, nu är det ett lopp kvar av årets säsong, sen är det slut på Formel 1 i svensk tv. Tv4 hoppar av och tänker sända VM i filmning istället - även känt som Serie A i italiensk fotboll... Några svindyra kanaler har tydligen visat intresse, men jag skaffar då rakt inte Viasat eller liknande bara för F1.
Fan.


Städade Akademien efter pubpoolsfesten igår - vi var fem pers som höll på i över tre timmar. Att vi kan svina ner så omsorgsfullt!


Idag har jag min vana trogen inte gjort ett smack. Jag borde tvätta och städa, men inte då. Istället drev jag runt på stan med Kaj ett tag, sprang på BaPe och skvallrade lite med blivande hemmansägaren hr Sandvall. Ganska socialt med andra ord, men det städar inte min lägenhet. ;)
Däremot måste vi hitta på nåt till Asp till på lördag. Planering pågår...

Gårdagkvällen var också ganska långsam, så det blev en film. Tolken med Nicole Kidman och Sean Penn dög utmärkt som tidsfördriv. En tolk i FNs generalförsamling råkar höra ett samtal om ett attentat mot en statsman och sen brakar allt iväg. Helt okej rulle, Sydney Pollack regisserade bra som alltid och Nicole Kidman duger att vila ögonen på. :)
Gott om extramaterial också - lite kul att de faktiskt filmat inne i FN-kåken: både entréer,  generalförsamlingen, säkerhetsrådet, the lot.

Den ligger på 6.6/10 på Imdb och det får ju ses som klart godkänt.

Nu ska vi reta oss på jänkarnas dubbelmoral litegrann, eller rättare sagt puckona på MPAA som sätter deras åldersgränser!
"Rated PG-13 for violence, some sexual content and brief strong language."
  • Violence kan jag gå med på. Småkids med automatvapen som skjuter ihjäl folk, en buss sprängs osv.
  • Brief strong language räddas av att det står 'brief', för så mycket svär de då inte. Frireligiösa tanter skulle väl svimma av det, men vi vanligt folk reagerar inte direkt.
  • Some sexual content? Que? Nu såg jag den bara en gång (ibland rullar den direkt i repris med kommentatorspåret igång), men snälla nån... Det närmaste jag kommer är att man ser Nicole Kidman gå in på muggen, vrida igång duschen och sen stängs dörren bakom henne. Hela tiden fullt påklädd. Inte undra på att de har en skev syn på sex i det där landet med sådana ärthjärnor på fel stolar... Nästan så att man tänker på vissa Socialnämnder och Tillståndsenheter i en oss närstående kommun...

Nåja, nu ska jag iväg och äta upp Asps bullar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback