Totalt jävla mörker!

Vilken jävla helg! Här trodde man att det inte kunde bli mycket värre än rännskitan i fredags, men ack ack ack... "You ain't seen nothing yet" som Woody Harrelsons rollkaraktär sa i Natural Born Killers.


Eftersom DJ Måfå skulle härja på Akademien på lördagen var den dagen vikt åt lite seriöst tankande. Folk tjatar ju så förbenat om rnb, hiphop och annat konstigt (jag menar, vad är det för fel på Perikles och Fågeldansen?) så jag tänkte dra ner lite listmusik för att få tyst på dom.
Dagen började med en omstart för att lura igång en strömsparstoppad hårddisk som inte ville snurra igång igen, men det skulle jag inte ha gjort...
När XP kom igång igen var det kaos i registret så till den milda grad att en ominstallation var det enda raka. Sånt har man gjort förr så det är ju inga problem trodde jag. My ass att det var!

Till att börja med hittade jag inte min XP-skiva, så en polare i Borås skickade över en så jag kunde börja jobba iaf. Där gick en timme. Sen ägnade jag eftermiddagen åt att svära och svära och svära över XP.

Ett exempel: När jag väl gått igenom hela installationen (vilket tar 40-45 minuter och man måste sitta som en dadda vid datorn hela tiden beredd på omstarter (då måste man slita ut en diskett man behöver i början) eller dialogrutor om tidszoner, produktnycklar och fan och hans moster) och kom in i XP stämde ingenting. En snabb titt i Utforskaren visade att mina partitioner låg huller om buller: två hårddiskar och fyra partitioner totalt betydde ingen större logik i utdelandet av enhetsbeteckningar...
Ändrade runt lite enligt Microsofts egna anvisningar i Knowledge Base, men resultatet blev att jag inte kunde logga in alls efter en omstart, inte ens som Administratör i felsäkert läge.
Det vart ju en ominstallation TILL.

Nu har jag slitit loss anslutningarna till gamla hårddisken och försöker få ordning på XP överhuvudtaget, men inte då. Nu kan jag för all del logga in, men sen står det still i ett par, tre minuter innan det hackar till i diskettenheten (!) och jag kommer igenom till Skrivbordet. *suck*

^^ där har ni vad jag har gjort i två dar. ;)


Att fuska som DJ gick väl bra - inte mycket folk och förväntade de sig ihopmixade låtar blev de nog grymt besvikna för sånt kan jag faan inte! Men som vanligt med lite folk var det gammal schlager och sånt som gick bäst. Helt oväntat. :)


Igår inträffade ännu en rolig sak: körförbud på bilen eftersom den inte är besiktigad än. Tjoho.
Däremot har jag fått ett tips om bakljuset, så det ska jag ta och kolla nån dag när det inte regnar.


Uppmärksamma tittare (dvs "vän av ordning" som det brukar heta i indigerade insändare i landsortstidningar när de vill klaga på grannarna men inte vågar ta det öga mot öga) undrar naturligtvis hur jag kan skriva detta när jag ägnat större delen av inlägget åt att svära över en ofunkade dator?
Jo kära vänner, som tur är dubbeldatar jag sen några månader: min fina vita iBook är min livlina mot omvärlden för närvarande.

Däremot tycker inte blogg.se om Safari märkte jag. Nog för att de varnade om att stödet för Safari är på experimentstadiet, men maken till bisarra fel får man leta efter! Det är sällan markören har ett helt eget liv och hoppar omkring i texten medan man skriver och orsakar riktigt underliga grejor...
Tur där att man har Opera installerat också. :)


** Dagens Låttips är för dagen sponsrat av iTunes! **
Idag blir det en poppis låt jag blivit mer eller mindre hjärntvättad av (tack för det, Ulrika ;) ) men jäklar vad den rockar! En tysk brud vid namn Möhre har totat ihop en liten slagdänga som heter Caipirinha och den som varit i min närhet under sommaren har garanterat hört den upprepade gånger... Nån slags Ibizatechno som handlar om sprit - kan det bli bättre? :D


Nu ska jag svära lite till över XP och sen ska det sovas kudde!

Häpp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback