Status quo

Man Day 2005 var en hit! Jävlar vad kul vi hade!
Mat, öl, mer mat, vin, bastu, ännu mer mat, ännu mer vin och naturligtvis rom och cigarr. Ovanpå allt detta  kopiösa mängder skitsnack. :)

Dagen idag har varit lugn och skön. I och för sig har jag inte städat som jag tänkte göra, men det kommer väl fler dar.
Besökte Akademien för fikakvällen och triggade Frida och Hanna på att åka på Lundakarnevalen i vår. Det var så vansinnigt kul 2002, så detta ska inte missas!
www.lundakarnevalen.nu

Däremot fegade folk ur på TP den här veckan. Jag och Tess är väl ett alldeles för vinnande lag förstås... ;)


Dagens låttips:

Jag tar min egen låt från Låt&Anekdot under Man Day. The Beatles har gjort massor av världsberömd musik, men ofta är det de lite mer okända verken som är intressantast. En av många klassiska plattor är Abbey Road (inte minst för omslagsbilden) och som spår nummer tre ligger Maxwell's Silver Hammer.
En söt liten melodi om en pojke som går omkring och slår ihjäl folk med sin silverhammare. :-D

Joan was quizzical, studied pataphysical
Science in the home
Late nights all alone with a test tube
Oh, oh oh oh
Maxwell Edison, majoring in medicine
Calls her on the phone
"Can I take you out to the pictures, Jo-o-o-oan?"
But as she's getting ready to go
A knock comes on the door

Bang! Bang! Maxwell's silver hammer
came down upon her head
Clang! Clang! Maxwell's silver hammer
made sure that she was dead

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback