Måndagsfunderingar

Fick ett ryck igår och röjde i rövarkulan i nån timme. Det var minst sagt välbehövligt eftersom det såg ut som om en handgranat hade briserat härinne.
Resultatet blev två proppfulla kassar med returpapper, en nästan full och en låda med tillplattade kartonger.

Dessvärre har Vätterhem bestämt sig för att vi ska källsortera som faaan - utan att meddela oss hyresgäster... Förr hade vi ett vanligt sopinkast på gården tillsammans med ett utrymme där vi kunde gå in och hiva returpapper i stora bingar, kartong i en annan, det fanns ett rör för gamla batterier osv. Kanonsmidigt!

Nu är den dörren låst och det finns fyra såna där runda sopinkastluckor till på kåken: hårdplast, mjukplast och allt vad det är. Så nu ska man stå och skedmata in returpappret genom en vanlig rund lucka istället för att langa ner hela kassen i en öppen binge. Idioti!

Om vi ändå hade fått nån liten information om det hela, men inte då. Helt plötsligt stod det en kille och sågade stora runda hål i gårdshuset...

Reklam på radio nu: "Det finns alltid anledning att fira - köp hem Coca-Cola till kvällsmaten".. Alltså, jag dricker gladeligen litervis av Cola, men det hör inte hemma på köksbordet när man käkar middag hemma - då är det mjölk eller möjligtvis en öl som gäller.
Fast det är väl klart, de har väl insett att de inte har en suck mot must i jultid, så de måste ju satsa på nåt annat, haha.

Hm, Asp har inte ringt än vilket förvånar mig lite... Eftersom han flyttar idag (för första gången på fem-sex år) och han hjälpt mig ett antal gånger har jag fått löpande rapporter om flyttplanerna, så igår ringde han och meddelade att det blir av idag, men inte när. Alltså pillar jag mig i naveln så länge. ;)

Till saken hör att jag ska till Scandic Portalen för ett möte vid tre och då tänker jag inte på några villkors vis komma dammig och småsvettig från ett flyttlass... Tur att Asp inte har så mycket grejor!


Typiskt förresten att det var rejält med folk på Studio 54-kvällen i lördags... När jag väl varken har lust eller har råd att festa, då kommer det massor med folk! Nåja, jag var nere och kikade enligt löfte i alla fall.


Dagens låttips:

Javafan, vi kör på en gång! Tommy Körberg är en gudabenådad sångare och har sjungit in massor av bra musik. Det vanligaste man tänker på är säkert Anthem från Chess eller de gånger han varit med i Schlagerfestivalen, men lyssnar man igenom Hits eller Gränslös (de senaste samlingarna som släppts) hittar man en hel del guldkorn...
Björn Ulvaeus och Stikkan Andersson skrev en gång en låt vid namn "When I Close My Eyes" som dock ABBA aldrig spelade in. Däremot översattes texten till svenska och den finns i en inspelning även med Gemini (Karin o Anders Glenmark), men det är Tommys som ger mig gåshud...
Leta rätt på "Jag Vill Ha Dig Här" och njuuuut!

Kommentarer
Postat av: oskar

jaså, var det mycket folk på studio 54 kvällen?

Postat av: StefaN

Tja, 50 pers på övervåningen (med Studio 54-tema) som kom ner sen plus att Epidemin hade (tadaa) Studio 54-fest så de dök också upp... :)

2005-10-31 @ 17:50:46
URL: http://midnatt.blogg.se
Postat av: johnharrysson.blogg.se

vadå jag e en bra DJ

2005-10-31 @ 19:15:43
Postat av: oskar

gött mos, fan vad bra!!

2005-10-31 @ 20:43:42
URL: http://oskarsoderqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback