Just when I thought I was out...

..they pull me back in!

Knallade ner till Akademien för att släppa ut och låsa om en nisse från Prince som fixat lite nya tobaksdispensers då Asp blivit tvungen att försvinna på möte. Förvisso var nissen inte på långa vägar färdig när jag kom (jäkla säljare att gaffla i telefon istället för att göra nytta) så jag traskade runt i lokalerna och gjorde en liten lista på sånt som behövs fixas på städdagen på lördag - sånt som man kanske inte tänker på när man städar men garanterat retar sig på när man inte städar...

När jag skulle kolla på mobilen vad klockan var märkte jag att jag hade ett missat samtal från Stockholm..?

Ringer nyfiket mobilsvar och får veta att de vill träffa mig för ett jobb jag sökte för över en månad sen och som jag trott var kört!

Scandic Portalen nästa måndag! Check!


Varför jag missade samtalet? Tja, travar man i bra fart på Klostergatan med musik i öronen och mobilen i bakfickan är det lätt hänt... Kan man trimma vibratorn på nåt sätt? :)

..och nej, jag har inte sökt jobb i Hufvudstaden (än), men huvudkontoret ligger där och uppenbarligen sköts rekryteringar centralt.


Däremot loggade jag in med mitt nyfådda lösenord på Bostad Stockholms site idag och det var klart smidigt! Effektiv sökning bland lägenheterna, det står en hel del detaljer om dom (våningsplan, om det finns hiss, hurdant kök det är, dusch eller bad, balkong osv), länk till position på karta, har man tur finns det planritning och så vidare.

Framförallt har de kopplat det hela på ett vettigt sätt till ködatabasen: jag vet ju hur länge jag har köat, men det syns direkt hur många intresserade som anmält sig för just den lägenheten och vilken plats i den kön jag skulle få om jag anmälde mig. Kanonsmidigt! :)
Det enda jag saknar är info om byggår och eventuella renoveringar.

Men nu ska jag se om nissen är färdig - jag ska till mAx! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback