Bussen till Stadsparksvallen avgick tjugo i sex...

Kulturdag minsann!
Eftersom jag var på CMG i Borås i fredags och vi hade sexfest på Akademien i lördags var det läge att vara lite kulturell idag och på nåt vis uppväga alla dåligheter man ägnat sig åt de senaste dagarna...

Så vilken tur det var att det var just idag som J-Södra kvalade mot Bunkeflo! ;)
2-1 till di grône blev det nere i Skåne (baklängesmålet i slutet var ju dumt, men seger på bortaplan var klart bättre), så Bunkeflo var piskat att vinna med två måls marginal nu i returen.

Efter en kebab på Campino var jag inte riktigt lika bakfull längre och traskade iväg mot Bäckalyckan och den mödosamma klättringen upp mot Stadsparken. Kan inte nån installera en rulltrappa eller nåt där?
Då det var fritt inträde på ståplats hamnade jag på ståplats och klev in genom grindarna i samma ögonblick som avspark. Timing!
J-Södra pressade på som tusan i första halvlek och därför var det inte det minsta rättvist att Bunkeflo lyckades toffla in ett mål i 44e minuten... I anfallet efter nickade Johan Fäger ovanför - från typ två meters håll... Gah!

I halvtid letade jag Colaförsäljare men hittade Gubben och Tossa istället innan jag insåg att Mimmi stod utanför med korvvagnen. Marsch dit!

I andra var det jämnare spel, men J-Södra kvitterade på straff och efter sådär 70 minuters speltid började målen trilla in och de vann med 4-1 till slut. 6-2 på två matcher och Jönköpings Södra spelar nästa år i Superettan! :D
Under tiden stod Tossa och kved - hans Elfsborg spelade borta mot Djurgårn och åkte på storstryk. Han trodde att det inte kunde bli värre efter 4-0, men det blev 8-1 till slut. Han muttrade nåt om att säga upp medlemsskap och allt vad det var... ;)


I morron ska jag fixa biljett till onsdagens Supportersittning, ringa kommun och jävlas lite och förhoppningsvis spendera ett par timmar på biblan med Kaj - det ska stillas samvete med lite uppsatsjobb... *hrm*


Dagens låttips:

I helgen utsågs ABBAs Waterloo till tidernas bästa schlager (eller hur det nu löd exakt). Visst är den bra och visst lade den grunden till ABBAs karriär, men jag anser att schlagerkungen kommer från Irland!
Han vann 1980, han vann igen 1987 och han skrev låten som vann 1992 - det är det ingen som slår! Naturligtvis är det Johnny Logan som jag har i åtanke och låten idag blir 1980 års vinnare: What's Another Year.

I've been waiting such a long time,
looking out for you
But you're not here
What's another year?
 
I've been waking such a long time,
reaching out for you
But you aren't near
What's another year?
 
What's another year
To someone who's lost everything that he owns?
What's another year
To someone who's getting used to being alone?


Kommentarer
Postat av: Tossa

Skandal är väll det enda rätta ordet..!!!

2005-10-24 @ 01:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback