Äntligen har det hänt!

Det tog åtta år, men idag ringde äntligen Jehovas Vittnen på dörren!

Kikade nyfiket genom skvallerögat innan jag öppnade och redan där ringde varningsklockorna - en dam på 40+ nånstans och en söt tjej i 20-årsåldern. Hmm...

"Ja hej, vi är här i ett kristet ärende..."

Åfan, ska jag spikas upp på ett kors eller sätta mig på en stol bredvid en skäggig gubbe? 
..sa jag inte. ;)

De började yra om att Bibeln hade massa profetior som stämde helt med namngivna personer och att det skrevs 700 år innan Jesu födelse och att Nostradamus bara hade 7% rätt och att vetenskapen stämde överens med bibeln och fan och hans moster...

Jag hävdade att jag tror på sånt som kan bevisas vetenskapligt, dvs Big Bang och hela den biten med evolutionen, men det gick ju inte fram. "Ja, sånt kan man ju också tro på om man vill"

Men för tusan hakar, märker de inte själva att de säger exakt likadant som vi säger om dom? "Ja, sånt kan man ju också tro på om man vill" <- dvs på en tvåtusen år bok av tvivelaktigt ursprung, som skrivits i omgångar, av personer man inte vet om det verkligen var dom som skrev och så vidare..?

Hade det bara varit tjejen hade jag gladeligen gafflat vidare, men jaja. Klart synd att en sån pingla springer omkring sådär...


Samtidigt var det en enorm miss att jag lyssnade på Katie Meluas nya platta när jag öppnade... Det kunde väl ha varit The Kristet Utseende, Eddie Meduza eller nåt i den stilen - det skulle blivit mycket intressantare då... =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback