Tja, det KUNDE ju ha gått...

Ringde runt till några skrotar och letade bakruta till bilen idag, men det var ju kört på förhand. Bakluckor till 245 är hårdvaluta då de har en egenhet att rosta så snart man vänder ryggen till. Alltså är skrotarna inte speciellt pigga på att sälja en lös bakruta då de i så fall måste kränga en baklucka utan ruta sen...
Om luckan är helt upprutten tar de hand om rutan, men de går åt de med.

Min lucka är riktigt fräsch så den tänker jag då rakt inte byta bort.

Städade bagageutrymmet på glassplitter när jag ändå var där och inspekterade de kvarvarande kablarna lite mer. Rca-kontakterna var naturligtvis hela, men kabelskorna som skruvats på plats mådde inte lika bra, de hade primaterna helt sonika slitit loss.
I morron ska jag knacka loss resten av rutan och sopa upp det - den är som ett krossat Duralexgras, dvs fullständigt krackelerad. När en Kommunaltant slog igen en bildörr två p-rutor bort ramlade det ner glas av bara det. ;)

Försökte få loss torkarspaken för att iaf fixa något, men det var ju lögn att få loss den. Övre rattkåpan var inga problem att få loss, men den undre... På ena sidan tar tändningslåset emot, på andra sidan är det chokespaken som sitter i vägen och försöker jag bara vinkla ner den är baksidan på ratten ivägen. Fan, måste jag ta loss ratten för att byta en sketen spak? Dessvärre behövs en momentnyckel för att dra centrumbulten rätt sen och en sån har jag inte.

Haha, Wacko Jacko är desperat efter stålar hör jag på radio. Nu ska han få ungarna (Prince Michael, vad tjejen nu hette och Prince Michael II) att spela in en skiva och dra in kosing den vägen...

Skulle vilja ta mig in under bilen och kolla vad det är för en bult som saknas, men att börja hissa upp den där den står känns lite vanskligt - det lutar trots allt en del där. Kårens lilla garage är naturligtvis knökafullt med prylar som kommun ställt dit så det går inte heller.
Inte heller hittade jag den där spruckna slangen som bilprovningen yrade om vid en snabbtitt under huven.

Suck.


Lite humor så:
Dagens politikerspråk: Kommer kunna tro att de borde ha fått = Pluskvamperfektsinfinitiv (framtidspresens).



Jag har trots allt varit lite duktig och lyckats med något idag: en viss site är uppdaterad, så nu finns det foton ute!
Ni vet var...

Kommentarer
Postat av: oskar

Bra moms, duktigt att fått upp bilderna!! tack och så vidare!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback