En lördag...

Oj.

Vaknade vid tolv fräsch som en nyponros och stoppade tvättmaskinen full med tvätt.

Ägnade sedan en stund åt att tanka över Band of Brothers till iBooken så man har nåt att titta på under hotellveckan som kommer - jag räknar kallt med att tv inte fyller mitt behov. ;)
Sen är det bara att hoppas att Ibis bjussar på uppkopplingen - ta betalt låter ju sniket...

Idag var det inflyttningsfest hos Tindraz o Harnis, så det var ju bara att bege sig dit. Bål och folk i mängd! Sedan Akademien där de flesta av sektionsstyrelsernas medlemmar redan stämplat ut och gått hem, ingenjörerna lyste med sin frånvaro, så Kaj och Törnvall lurade med mig till Karlssons där vi stod och drack Staropramen från fat och mådde som prinsar.
Sen stack jag tillbaka ner till Tändsticksområdet och krökade vidare ända till två. Då omgrupperade vi till Spårvägshallarna där de hade sin årliga brutalfest, så där blev man kvar till nu.


Lite skoj: i fredags när jag o Asp kom ut från Maxi med varsin kundvagn överfull med tacotillbehör mötte jag Kalle, min blivande chef, på parkeringen. Idag när vi ställde oss i kön till Karlssons (som jag o Kaj iofs smet förbi då vakten kastade in oss) sprang jag på sagda chef igen! Det verkar vara bra drag i Kalle... :D


Nu ska jag sova och när jag vaknar ska jag packa färdigt.


Dagens låttips:


1977 föddes min lillasyster och dessutom gavs en legendarisk platta ut: Queen släppte News Of The World. De som utan snack fick mest uppmärksamhet var den dubbla A-sides-singeln We Will Rock You/We Are The Champions som radiostationerna spelade "back to back". Även Sheer Heart Attack och (den ljuvliga) Spread Your Wings finns på den plattan.
Som sista spår hittar vi My Melancholy Blues - en soft, tillbakalutad blues med en text som går rakt in i hjärtat...

Another party's over
And I'm left cold sober
My baby left me for somebody new
I don't wanna talk about it
Want to forget about it
I'm intoxicated with that special brew

So come and get me, let me
Get in that sinking feeling
That says my heart is on an all time low - so
Don't expect me
To behave perfectly
And wear that sunny smile
My guess is I'm in for a cloudy and overcast
Don't try and stop me
'Cause I'm heading for that stormy weather soon
I'm causing a mild sensation
With this new occupation
I'm permanently glued
To this extraordinary mood, so now moveover
And let me take over
With my melancholy blues


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback