Det finns folk till allt...

Efter att ha sett Cityakuten satte jag mig framför burken, men lämnade trean på och söte jesus vilka människor det finns...

Under Cover heter nåt 60 Minutes-wannabeprogram som idag handlade om skönhetsoperationer och liknande. För en gångs skull tog de med smygfilmade plastikkirurger som avrådde från bröstförstoringar och sådana operationer, istället för att hänga ut enbart de som accepterade kunderna.
Stilpoäng till trean, det hade jag verkligen inte räknat med!
(eller hittade de inte några som ville rycka fram skalpellen på en gång kanske?)

Likaså hade de en rätt intressant grej om huruvida en "normal" tjej lyckades åka gratis på tunnelbanan och vigga drinkar i en bar jämfört med när hon var uppstylad och urringad. Gissa vilken outfit som hade mest framgång? ;)

Men så kom då knorren i form av en klubb bara för snygga... Beautiful People tror jag den heter och den tar bara in folk som är snygga - för dejter och allsköns fånigheter.
Herregud, hur patetiska är dom egentligen? Tala om att vilja vara elitistiska och mer förnäma än alla andra, men eftersom man inte klarar av ett vettigt jobb eller har tillräckligt innanför pannbenet så får man helt enkelt förfalla till att tycka "vaddå, jag är ju snygg, då är ju jag mycket bättre än alla andra" och desperat göra allt för att hamna i "rätt" sällskap...

Mitt förakt för sådana personer känner inga gränser.

Nåja, man får ju hoppas att de håller sig i sin lilla klubb och be till gudarna att de inte vet hur man förökar sig...

Nästa program kan nog bli intressant då det går liiite på samma tema nämligen: Pappa betalar!
Ojojoj, ekonomvarning på det? :D


Dagens låttips:

Bon Jovi! Pudelrockarna från New Jersey har gjort en satans massa bra musik, allt från 80-talets slagdängor (Livin' On A Prayer, You Give Love A Bad Name, Born To Be My Baby osv) till de nyare (It's My Life, This Ain't A Love Song mfl) men det är ofta som guldkornen finns bland de som inte hamnar på singlarnas A-sidor... 1992 kom Keep The Faith - ja, jag kollade årtalet på LPn - och där finns den, låten med en text som jag kunde ha skrivit själv och med en melodi och arr så medryckande att det spritter i mig när jag hör den: Blame It On The Love Of Rock & Roll!

First time I heard the music
I thought it was my own
I could feel it in my heartbeat
I could feel it in my bones
My momma thinks I’m crazy
My dad says I’m insane
I got this boogie woogie fever
That’s burning in my veins

They tried to take me to a doctor
But it’s too late for me
Then they took me to a preacher
That they saw on their tv
Who said that for a small donation
My lost soul would be saved
I said I don’t think so preacher
I’ll come back another day

All I want, is to be a rolling stone
They don’t understand what we all know

It feels so good that it ought to be illegal
I got my vaccination from a phonograf needle
I’ll never grow up and I’ll never grow old
Blame it on the love of rock & roll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback