Dags för vecka två!

Dagens bakfylla var inte så svår, men ganska långvarig.

Dock var jag lite mosig när morsan ringde och väckte mig halv två... Nåja, jag var inte i värre skick än att jag kunde föra en anständig konversation i en timme - sen hade det avhandlats en hel del, inklusive en förnedrande bedjan från undertecknad om ett monetärt lån så fordringsägarna blir nöjda. Tvi.

Brolle på tv nu, en helt okej cover av Sommarkort av Cornelis. :)

Well, blir inte så många ord idag, ska strax packa väskan inför ännu en vecka på Ibis i Mölndal, ladda iBooken med mer film och nanna kudde tidigt - vi åker vid sex i morron och jag behöver lite sömn minsann.

Fy faaaan, såg den där polisbilen som krockade med ett tåg på nyheterna. Snacka om att den var delad i två, den var bokstavligt talat klippt på mitten med delarna långt från varandra... En polis dödades direkt och den andre svårt skadad, men att han överlevde är ju ett smärre mirakel...

/red
Förresten, Ronaldihno (hur fan stavar han?) och Zlatans mål igår. Herrejävlar!


Dagens låttips:

En av husgudarna i det Stefanska tjället är baron Povel Ramel. Att rabbla upp hans bästa låtar är helt omöjligt, då är det enklare att lyssna igenom någon av hitsplattorna. ;)
Men någon ska koras och valet föll på Underbart är kort, en ljuvlig liten pärla!
Samtidigt passar jag på att tipsa om hans självbiografier: Följ mig bakåt vägen och Som om inget hade hänt - skrivna på klassiskt Povelspråk, dvs ordkrumbukter och vansinnigt roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback