One down, two to go...

Sexfesten avklarad! Lite ovant att vara på sexfest civilklädd, men är det Våga Vägra Vinter så är det! Synd bara att det stora flertalet hade missat det...

Nåja, kul var det och bakfull blev man!


Snackade lite med morsan om det eviga micklandet med julklappar och vad man kan hitta på. Fick lite bra hintar, så det här ska nog lösa sig det också.

Om en vecka är det förresten julafton. Kalle, Jansson och glögg! :-D

Fast det blir en kort visit på hemön i år... Bara fredag är ledig, så jag är lite ambivalent om resedatum. SJ skulle ha i runda slängar en halv miljon för att frakta mig till Stockholm och tillbaka, åka buss i juletid går fetbort (det misstaget gör jag inte om, fan vad trångt det är) så det blir gamla Bettan som får tugga E4.
Frågan är om man ska kasta sig iväg efter jobbet på torsdag (slutar ju trots allt redan vid fyra) och bränna upp då, eller om man ska ta det dan före dopparedan?
Trafiken är inga problem, motorväg hela vägen och trafiken i Stockholm undviker jag till största del genom Slagstafärjan över till Ekerö. Att köra runt hela vägen tar tid en sån dag...

Jag har ambitionen att upprätthålla min tradition med att julhandla den 23e, men på vägen tänkte jag svänga förbi K-Rauta i Linköping och Norrköping för att kika lite och få lite inspiration till hur vi kan effektivisera logistiken så mycket som möjligt. För all del kan jag göra det både på torsdagkvällen och på annandan då jag åker hem, men då lär inte de vanliga logistikarna jobba så man kan snacka med dom.
Hm.

Nu ska jag ta min bakfylla, gå ner på stan och trängas med julhysteriska människor! =)


Dagens låttips:

Det Är Inte Snön Som Faller
med Anders F Rönnblom har vi alla hört många gånger, men i vanlig ordning tipsar jag om en annan version. ;)
Samme Hr Rönnblom ligger bakom denna, men i ett samarbete de kallar för The Incredible Gretsch Brothers. Jag har spelat upp den för rätt många och uppmanat dom att klura ut vilken låt det är, men ingen har tagit den förrän i refrängen ("Men, det är ju den här!")... Den är en långsam, softad, tillbakalutad, bluesig sak - så bra!

Kommentarer
Postat av: *bull*

Ja, vad ska man säga...? det som hände var inget roligt, men jag hade verkligen tur det vill jag lova...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback