Folk är modiga ibland

När jag gick till bilen i morse märkte jag att varenda bil jag gick förbi på vägen var täckt av frost, så det var ju bara att se fram emot att skrapa rutor. Men sir man på, väl framkommen vid gamla Bettan möttes jag av en helt frostfri bil - hur det nu gick till. Jag klagade inte!

Men på väg ner mot Solåsen kunde jag inte undgå att förundras över mina kära medbilister. Vad jag framförallt reagerade på var en BMW i 5-serien med ett nödtorftigt hål uppskrapat vid ratten och *ingenting* mer, inte ens defrostern i bakrutan var på.
Alltså, hur bråttom kan man ha på morronen? Vad är värst, komma lite försent till jobbet för att man offrade två minuter på att skrapa rutorna eller att vara vållande i en trafikolycka därför att man inte såg ett skit ut genom rutorna mer än ett smalt fält absolut rakt framåt?


Nu skulle jag kunna börja klaga på puckon som inte blinkar i rondeller och korsningar, töntar som tror att det är tufft att ha både dimljus och halvljus tänt och så vidare, men det tänker jag inte göra!


Tvärtom har jag gjort en insats för mänskligheten och knåpat ner texten till Andersson/Ulvaeus-låten jag snackade om för ett bra tag sen: Jag Vill Ha Dig Här. Den är så grymt jävla bra att det tål att sägas hur många gånger som helst, men kom ihåg - det ska vara med Tommy Körberg! :)

Jag Vill Ha Dig Här
(When I Close My Eyes)


Som om du var här
hör jag dina steg ibland
Som om du var här, hos mig
och jag tar din hand
Jag saknar dig, jag drömmer dig

Vi älskar med varann
Jag stillnar mot ditt bröst
Du smeker mig,
jag drömmer det är slut

Men när det ekar tomt av ensamhet, förtvivlan och rus
Tills dagen kommer med ljus
Ropar jag dig tillbaka till mig
Jag vill ha dig här
Jag vill ha dig här

Som om du var här
hör jag dina andetag
Som om du var här, hos mig
och det är idag
Jag saknar dig, jag drömmer dig

Vi vaknar med varann
Jag leker med ditt hår
Du kysser mig
Jag drömmer det är slut

Men när jag saknar värmen från en kvinnas hand och en famn
En röst som viskar mitt namn
Ropar jag dig tillbaka till mig
Jag vill ha dig här
Jag vill ha dig här


Men när jag saknar värmen från en kvinnas hand och en famn
En röst som viskar mitt namn
Ropar jag dig tillbaka till mig
Jag vill ha dig här
Jag vill ha dig här

En kvinnas hand och en famn
En röst som viskar mitt namn
Ropar jag dig tillbaka till mig
Jag vill ha dig här
Jag vill ha dig här

En kvinnas hand och en famn
En röst som viskar mitt namn
Ropar jag dig tillbaka till mig
Jag vill ha dig här
Jag vill ha dig här!

Text & Musik: Björn Ulvaeus och Stikkan Andersson

*njuter*

:-D

Kommentarer
Postat av: Tess

att du var en sån mjukis...

Postat av: StefaN

Man ska bejaka sina kvinnliga sidor! ;)

2005-12-14 @ 06:36:09
URL: http://midnatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback