Kyrkråtta?

Okej, det finns en anledning till att jag inte står i baren på Akademien och gör mitt bästa för att tömma deras White Russian-förråd just nu. Anledningen till det finns i de tre första styckena här.

T hojtade igår om en spelning på Södra Teatern hon tyckte jag skulle hänga med på, vilket fick mig att kolla kontot, hur det såg ut efter alla räkningar osv.

Det jag såg där fick mig att per omgående ställa in resten av november ungefär. Tänkte gå på fotomässan om två veckor, men det är ju bara att fetglömma. Däremot ska jag till Willys och bunkra konserver i morron...


Men just som jag satt och såg Tottenham-Liverpool vid åtta idag ringde mobilen. Det visade sig vara Isoz och en hel hög folk i bakgrunden som i högljudda ordalag ifrågasatte varför i helvete jag inte var där och var full med dom?

Ouch.

Till råga på allt tappade Liverpool sin 1-0-ledning (Kuyt igen, givetvis) och inkasserade årets första förlust - mot Spurs! Helt sjukt...


I morron är det årets sista hemmamatch vilket blir mot Helsingborg. Jag hoppas det blir mycket folk, inte för att Henke Larsson dyker upp, utan för att en riktig trotjänare slutar i AIK och i morron gör sin sista match på Råsunda.

Vår avige vänsterytter, den lille tekniske liraren som helt plötsligt vänder ut och in på sina bevakare på vänsterkanten när det som bäst behövs, som dribblar sig loss ur de mest osannolika situationer och som gör ett och annat skapligt mål också...

Jag kommer sakna nummer 23, MatsMats Rubarth...

Som han själv skriver på AIKs hemsida:
"Det finns så många fina minnen jag tar med mig från min tid här. Bara att få ta på sig den svarta AIK-tröjan och flanera in på planen medans 25 000 hängivna fans skrålar "Å vi e AIK" i varierande tonarter är belöning nog.

Jag fick, tro det eller ej, vinna den interna skytteligan 2003 och samma år tackla/sparka mig bort från ett dubbelmöte med Valencia. Ett svängigt men roligt år.

Och för att ni inte ska glömma bort mig helt så skickar jag med en länk på typ världens snyggaste mål..."


Jodå, målet är väl rätt okej... ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback