Nu är det dags igen...

Förbenade utmaningar, haha...

KLÄDER
1. Vad använder du just nu för jacka?
Ingen alls eftersom det är varmt och skönt, men annars är det jeansjackan som gäller på sommaren.

2. Vad har du för skor på dig?
Man har inte skor på sig inomhus!

3. Favoritfärg på kläder?
Svart får det bli.

4. Favoritmaterial på kläder?
Tyg..?

5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu?
Mina mysbralleshorts är nånstans bland kartongerna eller säckarna - på övervåningen i ett trähus är det varmt, så jag saknar dom...

6. Favoritaffärer?
Ica Maxi. :P

7. Hur mycket köper du kläder för i månaden?
Haha, det är inte många hundra...

8. Favoritmärke?
Bah, sånt är för töntarna med backslick.

9. Vad har du för byxstorlek?
Få se, 36 i jeans, annars är det extralånga när det är annan sorts brallor. ;)

10. Vad har du för tröjstorlek?
L eller XL.


DITT RUM/HUS
1. Stort, litet eller mitt emellan?
Tja, mitt rum är inte på många kvadrat, men jag anser mig ha del i resten av kåken också...

2. Vilken färg på tapeterna?
Ljust ljust blå med aprikosinslag och struktur - poppis där på tidigt 90-tal, haha.

3. Vilka färger går rummet i i övrigt?
Tarkettgolv och uteslutande svarta möbler.

4. Favoritmöbel i rummet och varför?
Tvbänken eftersom spritskåpet är tomt, haha

5. Vad vill du ändra?
Jag skulle vilja slänga in min 120-säng, men det ids jag inte - får stå ut i min gamla smala och hårda säng...


6. Vad har du där inne av följande:
a) ...tv?
Givet!
b) ...video/dvd?
Videon är pensionerad, men dvdn står på plats.
c) ...dator?
Stationära på skrivbordet och iBooken i väskan.
d) ...stereo?
Bara lilla inkopplad, högtalarna till den stora står i kartong/möbelhögen i stora rummet och Winamp spelar ju såklart i datorn.
e) ...telefon?
Mobil plus fast, yes.

7. Vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster?
En massa träd och där bakom är tant Bibbis gamla hus, fast jag vet inte vem som bor där numera.

8. Vad gör du oftast i ditt rum/hus?
Sover.

9. Vem förutom du brukar sova i din säng?
Kvalstrena?


SOCIALT
1. Hur ofta festar du och vart brukar du gå?
Inte mycket just nu kan man ju lugnt säga...

2. Senaste konserten du var på?
Alice Cooper på Peace&Love.

3. Pub/krog eller diskotek?
Pub, fast ibland kan det vara kul att äga dansgolvet - under vissa premisser förstås...

4. Hur mycket, hur ofta och vad dricker du?
När andan väl faller på brukar den falla på rätt ordentligt och då slinker det mesta ner - förutom tequila, big nono sen jag tog studenten...

5. Röker du och i så fall vad och hur mycket?
Dum är jag, men inte så dum. ;)

6. Tar du droger och i så fall vilka och i vilket syfte?
Läs föregående svar med lite mer eftertryck.

7. Vad är syftet för att du går ut?
Träffa folk och ha kul.

8. Privata fester eller ut?
En kombination brukar vara ultimat.

9. Dansar du mycket?
dansar aldrig nykter (tack tess)


BLANDAT
1. Vad heter din morfar?

Han hette Hilding.

2. Var har du i din
a) ...jackficka just nu?
iPod med fjärrkontroll, paraply, tuggummipåse.

b) ...skolväska just nu?
Haha, den var bra...

c) ...handväska eller liknande just nu?
Hmpf.

3. Vad är du beroende av?
Bredband, musik och rödmjölk.

4. Vilket land kommer du i från?
Kungsholmen. :)

5. Vilken sorts lypsyl använder du?
Nada.

6. Vad tror du på?
Inte på nån fånig bok i alla fall.

7. Vilken religion tillhör du?
Svenska kyrkan, har funderat på att gå ur, men jag gillar tanken på att skänka en slant till alla gamla fina kyrkor runtom i landet.

8. Vad köpte du senast?
Fyndade dojor att jobba i på Nikebutiken på Sthlm Quality Outlet i Barkarby för två timmar sen.
/red: Visst fan, köpte ju SL-kort på Brommaplan på väg hem - nu blir det buss framöver!

9. Har du nåt husdjur?
Skulle vara dammråttorna då.

10. Vad bor du i?
Inneboende i villa, hehe.

Nu kommer några frågor jag redan besvarat
här, men det var en ny minsann...

4 favoritlåtar (just nu) :
Salem Al Fakir - Dream Girl
Flogging Molly - If I ever leave this world alive
just d - tbaxtstan (såklart, hahaha)
Thomas Järvheden - Fejkade Fejs

Och så avslutningsvis, min tur att plåga några andra. ;)
REGLER:Utmana själv sex nya personer vars egendomligheter du vill upptäcka! Lägg till deras namn i din blogg så att folk kan kolla vem som är utmanad. När det är gjort skriver du en kommentar i deras gästböcker/e-mail för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa din blogg för mer information.

Oskar och Majoren, känn er träffade... :-D

Kommentarer
Postat av: Majoren

Mycket gör jag...men INTE detta.
Föresten har jag flyttat: www.omnipotent.SE :)

Postat av: Oskar

Nemenvafan... Det tror jag verkligen inte att jag orkar. inte idag i alla fall. ;)

2007-08-01 @ 22:16:34
Postat av: *Bull*

Rödmjölk?? Är det bara sån mjölk som ni 08 dricker??? Den sorten har jag då aldrig sett i alla fall, trodde att all mjölk var vit, men tänka sig vad fel man kan ha ;)

2007-08-02 @ 09:31:07
Postat av: Spindel

Jag trodde det hette grädde när det var så tjockt, själv är man frälst av lättmjölk, släcker törsten bättre...

2007-08-02 @ 18:14:54
Postat av: StefaN

Lättmjölk smakar bara vatten och sånt kan man ju inte dricka och därmed basta! ;)

2007-08-02 @ 20:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback