Det är alltid dillen som ställer till det...

Usch, alldeles för sällan jag lyckas skriva här...

Men midsommar är avklarat, det blev i Örebro med högeligen traditionellt upplägg med tipspromenad, lekar i parken, midsommarbord (heter det julbord kan det väl heta midsommarbord?) med en av de ljuvligaste Janssons frestelse jag petat i mig (hemligheten var tydligen ohälsosamma mängder grädde, haha) och sen vart det kröka långt in på småtimmarna...

Kan säga att jag kände mig lätt begagnad i går och lyckades inte köra hemåt förrän vid nio på kvällen - då har det fan vart fest! ;)

Idag fick jag för mig att gå in till stan i solskenet och jag kom ända in till Strömbron och Volvo Ocean Race Stockholm Stopover som den tjusiga titeln var. Dessvärre hade båtarna inte kommit tillbaka än efter portracet ute på Kanholmsfjärden (fail!), men jag slog ihjäl en timme där utan problem eftersom alla större sponsorer hade rejäla paviljonger att gå omkring och titta i.
Sen kom de! Skapliga jollar det där får man säga...

När de lade till gjorde de så i omvänd ordning mot hur det gick i racet, dvs den som kom sist lade till först och så vidare, allt medan en speaker presenterade båten, hur det gått i det stora racet och rabblade besättningen - samtidigt som besättningens "team song" dånade över Strömmen. Puma från USA körde Dropkick Murphys Shipping Up To Boston medan Green Dragon från Irland givetvis hade U2, har för mig att det var Elevation.

Så hade vi Ericsson 3 och Ericsson 4! Besättningarna är olika på båtarna, fyran har en internationell besättning medan trean har en skandinavisk. Ericsson 4 körde nån Metallicalåt när vi stod och hoppades på en svensk givetvis, men Ericsson 3 visste bättre än att ta nåt utrikiskt (även om Metallica har en dansk trummis)... När de lade till var det Hey Boy med Teddybears STHLM i högtalarna - hell yeah!


..och idag rök Italien ur Confederations Cup efter 0-3 i röven mot Brasilien samtidigt som USA slog Egypten med samma siffror - det var minst sagt raffinerade slutminuter! Gjorde Egypten mål skulle de sno andraplatsen bakom brassarna och avancera till semi, gjorde Italien mål skulle de ta platsen och stod sig siffrorna var det jänkarna... Och så blev det!


Nu är det sovadags, i morron är det tvättstugan som gäller men jag ska försöka hinna förbi Mio som har rea. Jag är på jakt efter en ny tv-bänk och de har en variant som är för dyr - om det inte är rea... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback