då blir barna fulla med sommar och bena blir fulla med spring

Nu är jag trött, riktigt ordentligt jävla trött, men det är inget mot vad jag var i morse...

Komma hem från Springsteen sådär vid halv ett är inte så praktiskt när man ska vara på jobbet vid sju, men det tog tid att ta sig från Stadion - minst sagt. 30 000 pers som ska därifrån samtidigt, kan säga att kön ner i tunnelbanan började redan vid Lidingövägen... Eller Lidingövägen rättare sagt. Så vi sket i det och gick Sturegatan ner till stan istället och tunnelbana utan byte.

Konserten i sig var riktigt jävla bra, jag är ju inte så överdrivet hemma på Mr Bruce, men jag kände igen det mesta i alla fall. Riktigt kul när han gick omkring och samlade in skyltar med önskemål på, det var som ett barn på julafton! Samtidigt är det sjukt imponerande, plocka några önskemål som man inte kört sen 80-talet och E Street Band hänger på!

Dessutom med en vikarie på trummor! Nu är det ju inte vilken prao-elev som helst, när Max Weinberg blir upptagen under Europaturnén hos Conan O'Brien, vem kan vara bättre att kalla in än hans lika hårtslående son? 19 bast är grabben, snacka om bästa sommarjobbet på planeten! :-D

Så jag är mycket nöjd över att ha sett gänget live! Nu turnerar de hysteriskt mycket, men vem vet om de återkommer hela bandet? Danny Federici avled ju för ett år sen av hudcancer, Nils Lofgren har en ny höftkula och att Big Man Clemons har problem med både höfter och rygg kan ju inte undgå nån när de står på scen...

Men igår satte Clarence fanimej varenda solo! Jag stod och var lite orolig eftersom han just spelar sax eftersom man måste ta i som fan med hela bålen (eller ambisen som vi gamla musiker säger, haha) för att få ljud i en sån tingest, men han fixade allt! Eller allt jag hörde iaf. ;)


..och i lördags var det fotboll. Typiskt att en enda felträff ska friställa en dansk så soprent, men vad gör man?
Vi kom fram till att vi saknar bollhållare och fördelare på mittfältet. Sidleds är ju inte offensiv så det stör, Källström lyckades inte med nåt efter han brände straffen och alltså fick varken Henke eller Zlatan några vettiga bollar att jobba med. En vikarierande vänsterback som är så högerfotad att han inte kan kliva på bussen med vänstern gjorde att Chippen kutade runt i ingenmansland och en överdriven press på Bendtner gjorde att deras yttrar fick fritt fram...

Vi behöver en Thern igen!

Efter att ha sett matchen på The Laughing Duck på Vasagatan begav vi oss ner till Kellys för att tröstsupa lite. Det gjorde vi så framgångsrikt att vi fick med oss två damer hem till mig på efterfest! Jag har ju lärt mig min läxa (eller inte, hur man nu ser det) så jag är oskyldig som en nyfödd, men polaren däremot låg och snuskade sig i min soffa! Jag får nog ta hem en maskin från jobbet och desinficera den... ;)


Tillsammans med ölandet i fredags kan man säga att det var en rätt maxad helg...

Nu ska jag sova. ;)


Helgens gapskratt: När gitarristern Nils Lofgren kliver in på scen som förste man och inleder konserten med... Idas Sommarvisa! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback