Förberedelser...

Att Windows ska vara så extremt jävla kasst på fildelning och nätverk(värk)... Jag tänkte tanka över en hög mp3 till laptopen eftersom den ska med till Vemdalen, så jag fick damma av min gamla router så det blir kontakt mellan burkarna.

Först tog det nån halvtimme innan jag var igång med det, koppla om kablar, inställningar och grejor, men det har man ju gjort förr iaf. Men få till mapputdelning mellan burkarna tog ett tag att lista ut hur man gjorde och nu dyker anslutningen titt som tätt och Windows står bara och tuggar...

Det hade inte hänt i MacOS X... ;)

Man tröttnar på filöverföringen som inte funkar, trycker på Avbryt, rutan skiftar till "Avbryter..." (hur svårt kan det vara?) och sen kommer "svarar inte"... Suuuuuck!

(jaha, där dök explorer.exe också)


Sen hittade jag ett par skidbrallor till slut, en kollega tipsade om att Team Sportia har byggrea i Sollentuna eftersom centrat håller på att byggas om och butiken nu ska stänga/flytta. Jotack, nog var det rea alltid! Hittade ett par brallor för sexhundra som var nersatta till 179 riksdaler - det är 70% det! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback