Jag skruvar och muttrar...

Jag fick en idé häromdan om att modda Partybandaren<tm> så att jag kan ansluta valfri ljudkälla via 3,5mm plugg, exempelvis en iPod. Leta rätt på lämplig ljudkabel inuti, löda på en skarvkabel och leda ut den genom lämpligt hål - vore ju kalas!

Idag fick jag tag på tillräckligt långa och smala skruvmejslar (jävlar vad djupt skallarna sitter) och fick isär åbäket. Tjosan, även i en tolv år gammal bandare finns det mycket elektronik, haha...

Men de jävla japsarna har inte dedikerade ljudkablar mellan enheterna (radio, cd, kassett) och där volymkontrollen sitter, utan breda flatkablar med en massa omärkta på en gång... Suck.

Alternativet är ju att skarva på kablarna som går till högtalarna, men då får man inte finessen med att stereon i sig kan höja volymen utan då driver iPoden allt och det vete tusan om den orkar med.

Om det är nån som sitter på ett kopplingsschema till en Akai AJ-307CD så kan ju denne någon hojta till. ;)
Såg att det fanns på nätet för $14.99, men desperat är jag inte.


Meddelande till Bull: Nu han jag skaffat nytt sköljmedel! En flaska. :P

Kommentarer
Postat av: Anonym

alternativet är ju att tvätta lite oftare än en gång varannan månad, så att det inte hinner stelna...?



du har förresten kvar två saker här som är dina - gissa vad?!?

2009-02-19 @ 15:48:41
Postat av: StefaN

Nu ska vi kolla logiken hos den anonyme: om man tvättar lite men ofta eller sällan men mycket - går det åt olika mycket sköljmedel då? ;)

Postat av: Anonym

Bra StefaN, hejja! Vad har du glömt?? Hmm.. inte är det AIK kepsen i alla fall men säkert andra viktiga saker som vi kommer leka med innan du får dem - fast på RIKTIGT denna gång! ehehehehehehehe

2009-02-19 @ 19:20:26
Postat av: StefaN

Ånej, here we go again...

2009-02-19 @ 19:26:05
URL: http://midnatt.blogg.se/
Postat av: Tess

hm undrar vad som händer om man tvättar dem i 90 grader och sen tumlar dem på högsta värmen i två timmar...? måste testa tror jag...

2009-02-20 @ 02:02:26
URL: http://tessanrocks.blogspot.com
Postat av: *Bull*

Det kommer lukta BRÄNT KÖTT!

2009-02-20 @ 11:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback