Du och jag, Radar

När jag fick paketet från Ginza häromdagen fullbordades min M*A*S*H-samling, så nu har jag alla elva säsongerna i hyllan! Alltså håller jag nu på och betar av de sista och jag har kommit underfund med något.

Jag och Radar är rätt lika.

Vi kör båda vårt eget race, ses lite som en kuf, jobbar mestadels i det tysta och uppskattas sällan för det vi gör - förutom då vi är borta och det visar sig att vi var nog rätt bra ändå. Det och vår tafatta försök med det täcka könet då...

Visst vill man vara som Hawkeye eller BJ, men tänker man efter så nog är det korpral O'reilly man är alltid.
Det eller Frank, men han fick ju å andra sidan strula med Hot Lips medan han fanns kvar i serien...

Så igår var det något av en chock då jag kom fram till ett dubbelavsnitt i säsong sju som heter "Good bye Radar"... Han fick åka hem!

Men innan dess hittade han en söt liten fänrik som också var på väg hem - till Iowa... Hm.


Ikväll ska jag till Råsunda för AIK-Malmö och i morron är sista dan innan helgen - då jävlar! =)

Kommentarer
Postat av: Jojjo

Men Radar är ju den enda karraktären som har samma skådespelare både i serien och i filmen!

Han är vell inte helt fel att likna heller? ;)



jag ääälskar MAS*H! Väldigt avis då jag bara har de två första säsongerna :(



hm.. ingen aning om vem jag liknar mest.. men min favorit är Hawkeye! Sen är det nog Klinger..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback