Vilka I-landsproblem man har...

Såg på nätet igår att om man köpt en dator från HP mellan första september och sista oktober (check!) så får man fetingrabatt på fotoskrivare! Så jag sprang genast till ComputerCity på Kungsgatan som blivit nåt av en HP Concept Store och kollade - men det var ju inget att ha... Tre modeller med rabatt och samtliga stora kombimaskiner. 

Jag har ju en fantastiskt smidig liten sv/v laserskrivare, så om det hade varit en dedikerad fotoskrivare hade jag varit mer intresserad, men ännu en stor pjäs att gömma undan är jag inte så pigg på. Förvisso hade dom trådlöst nätverk, men ändå. 

 

Istället började jag titta efter datorväskor då denna är 17" och min iBook är på 14", men jag hittade inget vettigt. Kikade in i Crumplerbutiken vid Humlegården när jag ändå var i närheten, men de är så förbannat designade... Hittade ingen som man kan öppna uppifrån utan att vika bort en gigantisk flärp och då funkar det ju inte så bra om man sitter på bussen eller nåt och vill hala upp datorn lite snabbt. 

Men jag ska testa med min nuvarande, kom på att det ju faktiskt finns lite utrymme i sidled när jag stoppar i iBooken, så med lite vilja borde denna gå ner. Får testa.

 

Annars hade jag tänkt att ägna dagen åt tvätta/städa/diska, men just när jag hivat in första tvätten ringde morsan och ville ha ut mig till Ekerö för att dela upp lite handdukar, dukar osv från farmors lägenhet. Jaha, en tvätt vart det bara... Fan, jag som verkligen är djupt nere i lådorna här... Typiskt.

 

Ett annat projekt är att skrämma liv i min router igen. Sen jag flyttade hit har jag bara haft stordatan igång vanligtvis, men nu vill jag kunna komma åt skrivaren från laptopen också utan att stoppa i en usbkabel varenda gång. Turligt nog är det en nätverksskrivare så det ska väl gå bra. 

 

Men samtidigt är jag sjukt sugen på en NAS eller liknande extern avancerad hårddisk att fungera lite som filserver. Jag saknar mina mp3or! ;-)

Lägga över all mp3 på en sådan, låta uTorrent tanka direkt till den och så nån liten käck programvara som matar bild och ljud till tv och reciever när man ser på film... 

Nu har jag iofs 1Tb lagring på stordatan (som iofs inte funkar atm) och 500Gb i denna, men mycket vill ha mer! 

 

Nu ska jag sätta mig i soffan och glo på Discovery. Vid elva fortsätter serien om utvecklingen av Airbus 380 som är riktigt intressant. Kärran är verkligen sjukt stor och nu har de fått upp den i luften för att börja testflyga den, dvs testa gränserna... :)


Kommentarer
Postat av: Tindraz

Inbokat sedan länge. =D

2008-09-21 @ 19:27:12
Postat av: Susanna

Om du menar vad jag tror du menar med pryl till tv:n och sådär så har jag och Martin en Popcorn Hour. Bästa köpet nånsin efter riskokaren!

2008-09-22 @ 10:39:52
Postat av: StefaN

Nope, PCH är alldeles för inriktad på mediauppspelning. Dessutom har nya versionen fortfarande inte dykt upp...

2008-09-22 @ 16:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback