Aldrig får man vara glad...

Man har datorn som man vill ha den, rätt saker händer när man dubbelklickar på rätt filer, tankar man ner nåt hamnar det på rätt ställe och livet leker...

Men så blir man tvungen att använda IE för en site som trilskas (eller rättare sagt är gjord av "webutvecklare" som inte vet hur man skriver kod som validerar) och upptäcker att man dessutom tvingas uppgradera till IE7...
Sidan funkar lik förbannat inte och IE stängs ner i frustration och jag återgår till mitt kära Opera - men under den korta tiden jag höll på med IE lyckades nåt skit ta sig in genom det gigantiska säkerhetshålet de kallar webläsare...

Jag märkte det ganska hands on när jag ser i ögonvrån hur bios rullar förbi och XP börjar ladda - men samtidigt spelar Winamp för fullt..? Hmmm...
Petar på musen men inget händer. Trycker på tangentbordet och den finurliga skärmsläckaren försvinner. Men i Egenskaper för bildskärm är fliken för skärmsläckaren borta - minsann!

Efter lite våldsamt svepande och mixtrande fick jag tillbaka flikarna som de ska vara, men sen dess har det gått troll i min kära burk...

  • Jag kan inte söka på Google - sökrutan dyker upp, men när jag tryckt på Sök står den och tuggar i evighet. Gäller både Opera, Firefox och IE.
  • Jag kommer inte åt Platsbanken längre, och det är riktigt illa.
  • Rätt vad det är hoppar det upp popups, inte från Opera där sånt är blockerat, utan från IE (trots att den inte är igång) och även (och mer förvånande) Firefox.
  • När jag skriver inlägg på nätforum får jag ett felmeddelande när jag skickat inlägget, trots att det sedan syns. Men söka i forumet går inte heller.
  • Inte kommer jag åt Prisjakt heller. (där ploppade det upp en helskärm från IE...)

Så nu har jag tröttnat. I morron svänger jag förbi Webhallen och fixar mer internminne, sen är det jag som installerar Vista.

Basta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback