Pannkakstorsdag utan pannkaka

Idag var jag på Expressens centralredaktion. Kan upplysa om att Anders Nunstedts brillor är lika fula på hans bylinebild som i verkligheten... ;-)

Dessutom har det packats inför morrondagens avfärd mot de mörka småländska skogarna, det är Rookiefestival i Hultsfred och dit ska tydligen jag. Som vanligt har andra bestämt det åt mig, haha...


Idag ser man på internetbanken vad man får för lön i morron och med tanke på hur liten den är så ska det bli mycket intressant att titta närmare på lönespecen i morron... Jag misstänker att det har börjat dribblas med semesterdagar igen, det har stått ett par som förskottssemester av nån anledning och jag ger mig fan på att de dragit alla dom på en gång.

Likaså ska det bli intressant hur de har dragit när jag var på farmors begravning. Eftersom vi inte har nåt kollektivavtal är det lagen som gäller och den är värdelös. Man ska få ledigt utan snack, men det står inget om huruvida det blir utan löneavdrag eller hur "närstående släktingar" räknas, allt sånt är upp till arbetsgivaren - om man inte har kollektivavtal, vilket lagen grundar sig på att man har. Se där vilka lagar som stiftats under ett 1900-tal av sossestyre... Tack, tack!


Jag börjar vänja mig vid att ha Canal+ förresten, idag släppte HV i vanlig ordning in ett mål det första de gjorde, men sen skärpte de sig och slog Södertälje med 6-3 till slut. Fast det grämer mig att jag missar Chelsea-Liverpool på söndag, den börjar 14.30 och jag hyser väl inte så stort hopp till att vi är hemma då...


Men det ska bli kul i Hultsfred!


Du vet hur jag brukar låta, dramatisk och pretentiös
Du som läste mina tankar och värmde mig när jag frös
Du vet att jag aldrig gör er illa, att jag kommer va äckligt generös
Men hela tillvaron känns så jävla meningslös

Jag vet, jag borde inte älska så förtvivlat som jag gör
Från djupet av min självömkan, jag vet!
Det finns risker med kärleken och det svider när den dör
men det var du som talade om evighet

Så nu planterar jag ett träd, dödens träd, en idegran
Jag låter dig flyga vackra fågel, nu är du fri och jag är human
Men jag ska rista in ditt namn i trädets svarta, brända bark
För jag kan älska mer än någon annan men jag har svårt för att vara stark...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback