Beef me bossen!

Såg Wall-E idag och herrejöstanes vilken söt liten film då... Riktig feelgood-film! :)


Min klockradio pratar ju igång strax innan sex på morron och när nyheterna i morse kom med allt snack om kaos i Roslagen, 80cm snö och inställda bussar kastade jag mig ur sängen - skulle jag behöva extratid för att ta mig till jobbet?? Men det var ju inte så illa, snösvängen hade hunnit med och det var inga problem alls.

Men när jag och Johan stack på lunch fick vi skotta fram bilen för att komma iväg till Linta, rejält med snö hade ramlat ner! Efter det har det bara fortsatt ramla, vilket kalasväder! =D


Det verkar bli en tionde Tomtevaka för mig trots allt! Boende är kirrat hos vulkanfetischisterna på Österängen, biljett är nästa steg. Nån från Stockholm som ska till Jönköping på fredag? Alltid trevligt med folk att splitta soppapengar med... ;)


Nu har jag förresten tagit det här med karensdagen med chefen! När jag påpekade (lite som i förbigående) att det blivit nåt knas med lönespecen gick han och tittade i den lilla svarta almanackan där sjukdagar, semester osv skrivs in och har man sett, där stod det att jag gick hem 12.50!
Till min oförställda (men givetvis skickligt maskerade) förvåning gav han genast med sig och började fundera på hur vi skulle rätta till det eftersom lönetanten redan hade varit där för den här löneutbetalningen. Dock vill ju jag ner till Tomtevakan i tid, så mitt förslag om att kvitta karenstimmarna mot en halv fredag föll i god jord. Mycket praktiskt!


I övrigt kämpar jag vidare med mitt lagerplatsprojekt på jobbet. I princip hela butiken är genomgången nu, förutom kem, olja och smörjmedel, men den biten är inte helt spikad efter ombyggnaden så det är bara dumt att ge sig på det.
Istället har jag gett mig på lagret! Första steget att märka upp varje hylla på sådär 80-100 meter lagerhyllor har tagit två arbetsdagar och jag har gjort åt fem-sex kassetter med Dymotejp... Det är sju meter i varje kassett... Men hon i kassan på Svexo där jag skaffar fler börjar känna igen mig nu, haha...

Men nu är det färdigmärkt, så nu har jag börjat med det oerhört roliga jobbet att gå igenom varenda lagerhylla, ta upp produkterna som ligger där i produktregistret och mata in vilken lagerplats de ligger på. Det tar evigheter, men å andra sidan har jag att göra hela tiden - långt hellre det än att dega runt i butiken utan att ha nåt att göra...


Bra avsnitt av ER idag förresten, nya interns som kastades in i hetluften direkt, ny bitch till chef och mycket Sam i rutan... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback