Typiskt är bara förnamnet...

Just nu skulle jag ha plåtat Van The Man, dvs Van Morrisson, på SthlmJazz, men det tyckte inte den gode Murphy. Redan igår kände jag mig konstig och det som fick mig genom natten var en Ipren och en duntäcke upp till hakan...

Så idag har jag legat på soffan i halvdvala i sådär fem-sex timmar. Tjoho.

Vad gör man istället? Man slösurfar när man börjat få träsmak av soffan och hos ordspruterskan Lutten hittades minsann en lista!

Bra, denna kommer ta tid att gå igenom... ;)


1. Tre namn jag lyssnar till:
Stefan, StefaN, öh du där

2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Lite snäll är jag nog

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Mitt kassa självförtroende

4. Detta är jag rädd för:
Rattfyllon

5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Mat, Internet, Pringles. ;)

6. Två saker jag absolut inte kan göra:
Gulla med spindlar. Städa skulle väl morsan säga, haha...

7. Detta tycker jag om:
Trissvinster

8. Detta vill jag göra just nu:
Må bättre...

9. Bästa känslan:
Att känna att känslor är besvarade.

10. Värsta känslan:
När man orsakar att nåt går riktigt åt helvete, den där isande känslan i magen är hemsk

11. Egenskaper jag gärna ser att min partner har:
Intelligens, humor, äventyrslusta.

12. Är du kär just nu?
Nä.

13. Jag vill gifta mig...
..nån gång i livet.

14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör:
Besöka ställena på Stora Att Göra-listan, skaffa familj, fixa bågekort.

15. Min käraste ägodel:
Det får väl bli datorn då.

16. Något jag vill ha i present:
Gardiner som passar min knasiga lägenhet, en ljusstark vidvinkelzoom och rätta Lottoraden...

17. Detta har jag på mig just nu:
Mysbyxeshorts, t-shirt med Twinstryck (baseballaget i Minneapolis/St Paul i Minnesota)

18. Favoritkläder:
Jeans o tshirt.

19. Favoritdjur:
Människa :D

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Rock/pop, även om det finns en hel del annat i samlingen.

21. Favoritlåtar just nu:
Lasse Tennander - Nu Blåser Vi Ut Ljusen (Stolta Stad) - balladernas ballad...
Crashdïet - Queen Obscene / 69 Shots
Flogging Molly - Paddy's Lament
Tower of Power - Diggin' on James Brown

22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan:
Roligast: Geografi, skrivande svenska
Tråkigast: All jävla grammatik oavsett språk...

23. Stjärntecken:
Vädur

24. En bok jag älskar:
Allt allt allt av Douglas Adams

25. En film jag älskar:
Blues Brothers

26. Tv-program jag gillar:
Antikrundan, sportsportsport, det mesta på Discovery 

27. Favoritdoft:
Syrén, det är hemma Ekerö det...

28. Detta äter jag gärna:
Allt jag inte lagat själv (nästan) 

29. Dricker helst:
Mjölk(drinkar)

30. Favoritgodis:
Smågodis och då blir det mycket lakritsbåtar!

31. Hit vill jag gärna åka på semester:
Annorlunda ställen

32. Färg på mina ögon:
Blått e flott

33. Min längd:
191

34. Jag tror på:
Evolutionsteorin ;)

35. Jag spelar:
iPod nano

36. Person jag beundrar:
De som uppnått sina mål

37. Så här bor jag:
I en lägenhet utan utsikt (kom hit och kolla om du inte tror mig!)

38. Antal döda krukväxter i hemmet:
Noll. Jag har outsourcat krukväxtdriften till morsan, så de är på Ekerö. :)

39. Det här tänder mig:
Blåögda brunetter, oooh...

40. Det här gör mig avtänd:
Silikon, tokblonderat, attityd - the average Stureplansbitch typ

41. Favoritfärg:
Svart

42. Favoritcitat:
Some might say they don't believe in heaven
Go and tell it to the man who lives in hell...

Oasis - Some Might Say

43. En hemlighet jag vet:
Kan jag ju inte berätta!

44. Bästa present jag fått:
Livets gåva från mor och far (corny men vafan...)

45. Senast köpta skiva:
Oj. En bunt dvd-skivor blir min nödlösning på den frågan

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
Min längd

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
Haha, var ska jag börja? ;)

48. Udda förmåga/egenskap:
Att lyckas hålla min vikt trots rejäla intag av skräpmat, godis, chips...

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
Mygga. Då får man applåder!

50. Vad lyssnar du på just nu?
Suset från datorn och dunket från Tvärbanan, har för ont i skallen för musik...

51. Vad har du gjort/ska du göra idag?
Jag skulle ju fotat en kändis, men istället har jag legat på soffan hela dan, stapplat bort till Ica och snackat en halvtimme i telefon med Asp. 

52. Var är dina föräldrar födda?
Mor i Stockholm och far i Skillingaryd.

53. Vad är det senaste du installerade på datorn?
SonyEricssons PC Suite. Herreguuuud vad kass den är, varför lämnade jag Nokia..?

54. Vilken är din favoritrestaurang?
Förutom mAx alltså..?

55. När badade du i en pool senast?
På hotellet på Kap Verde.

56. Har du varit med i någon skolpjäs?
Jajemen, Kärlek och Selleri sattes upp av 5c i Träkvista skola där i mitten av 80-talet! Jag hade kostym. :)

57. Hur många barn vill du ha?
Två känns som det räcker, men en av var sort vill jag ha!

58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Alltså, dansband har jag svårt för. Plus extremer åt alla håll, typ growling, experimentelljazz osv...

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
Nu är det ju två år kvar, men det blir samma.

60. Vad har du för TV-kanaler?
Com Hem medium, 20 kanaler nånting.

61. Har du åkt moped någon gång?
Japp, gick åt helvete. Jag höll mig till min mountainbike istället

62. Har du busringt någon gång?
Det har väl hänt. Innan de spärrade det var bus-sms med skyddad avsändare extremt roligt på efterfester, haha...

63. Har du fått felparkeringsböter?
Har påven en lustig mössa?

64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Väl däruppe skulle man väl tveka som alla andra, men fan, det vore läckert...

65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
Hm, nog för att Kap Verde utanför Afrikas västkust är långt, men Los Angeles borde vara längre bort...

66. Har du en egen trädgård?
Inte ens en balkong.

67. Vilken är din favorit bland tecknade serier?
Pondus! :D

68. Kan du alla orden i nationalsången?
Givetvis! "..du vet att du är och förblir vad du var.."

69. Badkar eller duschkabin?
Har man det ena saknar man det andra...

70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
Hitler, The Rise of Evil räknas väl inte som film, så det är The Cronicles of Narnia, ettan alltså.

71. Favoritpizza?
Hawaii med bärnäs. Alltid.

72. Chips eller popcorn?
Chips som ska vara lättsaltade och inget mer - där är jag stockkonservativ, haha...

73. Vilken färg på läppstift använder du?
You wish...

74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
Say what?

75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Usch nej.

76. Apelsin- eller äppeljuice?
Apelsin/ananas!

77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Tindraz, Harnis, Rokko, Pierre, Soffe och några till. Jag käkade rökta räkor!

78. Favoritchoklad?
Mint

79. När röstade du senast?
Tja, jag brukar vara med i en massa undersökningar på nätet, så det var nog bara för några dar sen. Omständig sak om veckotidningar.

80. När åt du en hemodlad tomat sist?
Ingen aning.

81. Har du vunnit en prispokal någon gång?
Inte vad jag minns, men jag har en medalj från Barnens Vasalopp i Rålambshovsparken när jag var sådär fyra-fem år gammal. Då syntes jag på Lilla Sportspegeln!

82. Är du bra på matlagning?
Hahaha, skiter valar på land?

83. Klarar du att tanka själv?
Men vad är det här för frågor?

84. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna?
Nejnej

85. Pepsi eller Coca Cola?
Coca-Cola så klart!

86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Räknas profilkläder på SGA, Maersk, K-Rauta, Hemglass..? Fast i lumpen hade man ju m/90 så klart...

87. Vad var det senaste du handlade?
Juice, ostkaka, ett gäng pajer och youghurt.

88. Har du kräkts offentligt?
Ja, men jag tror inte att nån såg det, utmed Vätterstranden sådär tre på natten... ;)

89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
Kan man inte kombinera? ;) Nä, det är ju looove...

90. Tror du på kärlek vid första ögonblicket?
Nja, mera en känsla av "oj"

91. Har du ringt något betalnummer?
Man har ju röstat i Melodifestivalen...

92. Kan man vara vän med sitt ex?
Givet.

93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?
Oj, det var längesen. Måste ha varit Jenny när hon krockade med älgen...

94. Hade du mycket hår som liten bebis?
Det minns jag inte. ;)

95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?
Standardfraserna.

96. Vad har du i din väska?
Väska? I min ryggsäck (fynd för 200 spänn i Sundsvall) har jag min kamera plus fasta objektivet.

97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
Petar igång ett gäng lugna låtar medan man borstar tänderna och kliver ner bland lakanen.

98. Vad är du tacksam för idag?
Att jag har nära till Ica...

99. Var hittade du den här listan?
Hos Lutten

100. Har du varit ärlig när du besvarat de här frågorna?
Ingen större vits med att svara på dom annars, va?

Oj, det här tog nästan en timme...

Nu är det mat och eventuellt lite tv... Kul lördagkväll! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback