Klart man skjuter själv!

Aah, skönt att sova ut! Rinexinet jag käker har ju sömnsvårigheter som vanligaste biverkning och när man går upp vid sju känns det jävlar... Så idag tog jag chansen till lite kvalitetssovande. :)

Sen bar det av ut till Ekerö där päronen haft hand om Alex, 18 månader, sen igår. Morsan var glad över att jag kom och kunde ta över lekandet så de fick nåt gjort i köket... ;)

Syrran dök upp och minsann inte min morbror och moster också som man inte sett på evigheter!


När jag satt på bussen ut tidigare idag funderade jag över det här med att självscanna. Varför gör inte folk det mer?

På Maxi i Jönköping hängde jag på låset när de började med sånt, samma dag de satte igång skaffade jag mig den möjligheten och njöt sen i fulla drag av att kunna glida förbi en tiometerskö till en vanlig kassa, gå fram till utcheckningen och vara ute i solen på två minuter. Faktum är att jag inte gått i en vanlig kassa en enda gång sen dess, inte ens om jag så bara skulle ha en tidning eller två liter mjölk.

Men i somras när jag fortfarande bodde på Ekerö var jag med mor&far på Maxi i Solna Strand och jag tog ju liksom för givet att de scannade själva, men nähä? När jag förvånat undrade varför fick jag inget bra svar, nåt i stil med att 'det är väl onödigt' tror jag de sa...

Samtidigt som det är många som scannar själva i Jönköping så är det nästan tomt i utcheckningen i Solna, men full rulle i de vanliga kassorna. Är det nånstans jag tog för givet att folk blippade själva så var det väl i "stressade Stockholm"... Dock är lokalerna i Solna inte helt bra, bottenplanet på ett kontorshus, så det är inte tokhögt i tak osv. Där har ju Maxi i Jönköping byggt det jävligt smart med utcheckningen precis där den stora gången från mejerihållet mynnar ut.


Där har vi ännu ett gigantiskt i-landsproblem förresten. Storhandla.

Mitt Ica här vid Alviks Torg har ju fantastiska öppettider (7-23 alla dagar) men ingen självscanning och ganska litet, även om utbudet är bra på den ytan.
Maxi i Solna Strand är det bökigt att ta sig till och från kollektivt och inte lika bra som mitt kära Maxi på Herkulesvägen...
City Gross i Ulvsunda ligger för all del precis vid bussen (nästan), men där får man ju ingen bonus som på Ica... Iofs såg jag nåt anslag om nåt förmånskort där häromdan, men jag greppade inte om det var bara för företag och jag hittade inte nån mer info om det heller.


Nästa helg åker folk på Skiweek och jag var ju övertalad att hänga på dit, trots min totala avsaknad av utförsåkarerfarenhet.
Men jag har sorterat bort mig själv från det dessvärre, min ekonomi har inte varit sig själv sen jag plastade femtusen spänn på soffan innan jul och en sån där resa har ju en förmåga att bli rätt jävla kostsam. Idag har jag bara tresiffrigt på kontot så det känns ju som en jävla tur att man backade ur på ett relativt tidigt stadium...

Idag började Tossa yra om Hjärtslaget dessutom, men dit finns det inte en chans att jag åker. Nog för att jag skulle kunna krångla mig in där (tur man känner folk i xThorax, haha) men veckan innan är det en liten happening och veckan efter ska vi till Kap Verde. Prioriterar det högre tror jag. ;-)

Nä, Flummen och AG som vanligt, dessutom skulle det ju vara lite skoj att åka ner på Syndafloden - man måste ju vara på plats när vi äntligen har en utlandsfest i Jönköping igen!
Jävla bra namn dessutom! :)


Men nu ska jag slappa i min fina soffa jag och farsan var och hämtade långt uppe i Vallentuna i torsdags! :-D

Kommentarer
Postat av: Tindraz

Ska jönköping ha en utlandsfest? Tell me about it!
Räkna in mig på flumm förresten.

2008-01-12 @ 23:02:52
Postat av: Tess

hello baby, verkar som du får mig som nattgäst nästa helg! party party ;-)

Postat av: Luttis

GNÄLL!!! Om du inte märkt det vid det här laget så är inte jag och tangentbord bästa vänner. dessutom skriver jag snabbare än jag tänker... Men vet du?+ DET GÖR INGET FÖR VI ÄR PÅ SKIWEEK!!! och här behöver man inte tänka ;).

Vi saknar dig här när vi myser och brukar all den goda drycken!

2008-01-22 @ 19:54:38
Postat av: Kaj

Ica Kvantum har byggt ut sin självscanning så nu får man checka ut själv också. Oooerhört smidigt.

Det är bara att ställa scannern i ett ställ, dra sina kort och trycka lite på en touchscreen. Snabbt, smart och smidigt. Dessutom slipper man den förargliga kontakten med människorna bakom kassan. Usch för sånt

2008-01-27 @ 19:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback