Jag är trött.

Hård helg kan man säga.

Full fart hem från jobbet i fredags och röja det sista jag hann innan det var dags att bege sig in till Centralen och leta rätt på bönnerna. ;)
Hem igen för avlastning och igångölande.
En sväng förbi Skanstull innan det blev Lidingö tills tunnelbanan slutade gå och det blev en kombination nattbussar för att ta sig hem.

Seg start på lördagen kan man säga.
In till Fridhemsplan och Bolagsbesök där vi nästan motvilligt shoppade alkohol - den allmänna bakfyllan var rätt omfattande, haha...
Långt ner på Hantverkargatan hittade vi en Bussolafabrik där flötig mat intogs innan vi vände mot Alvik igen och satte igång på allvar.

Sen dök det upp en massa folk! :-D
Winamp gick varm, ölflaskorna tömdes och skitsnacket frodades...

Dock slocknade vi till slut, efter en fyllekorv på Statoil där vissa av oss käkade korv och andra slängde räkor omkring sig...

Söndagen blev om möjligt ännu långsammare, de andra försvann tidigt (nåja) och jag och unge herr Andersson travade runt en bra bit, jag rastade kameran en aning och ett fik på Söder fick njuta av vår närvaro en timme.
Sen tog Anderssonskans pojk tåget mot Uppsala och jag travade iväg genom stan.

Fastnade vid ett stånd på Hötorget som sålde dvd-filmer, men det blev ett kort stopp eftersom en massa konstaplar dök upp med avspärrningsband i nävarna och hävdade väldigt bestämt att vi skulle ge oss iväg därifrån omedelbart.
På min fråga om vad som stod på kom ett korthugget och kärnfullt "Gasläcka" och jag traskade utan knot till Kungsgatan.

Där stod det en hel massa blåljusbilar, så då var det ju tur att jag hade kameran med!


Där trodde jag att dagen var slut, men så drog jag mig till minnes att det var match på Hovet. AIK skulle möta Malmö och vitsen med den matchen var att AIK fick alla entrépengar rakt av, utan att Globearenas tog sin del.
Klart man gick dit!
De svartgula hängde med in i tredje, vann skotten rätt överlägset, men det rasade iväg med mål i tom bur och 3-6 blev det till slut.

Igår var jag också på hockey! HV71 kom till Globen för att möta Djurgårn och klart man drar på sig den blågulvita halsduken man fick på bjudmatchen för två år sen (en av leverantörerna till K-rauta som var matchsponsor, trevligt med gratis öl) och sätter sig i HV-klacken! Billigast så och minst stålar till skansengänget på det sättet. ;)
Dock uppe på hyllan i ena hörnet, utsikten var inte den bästa, men vi hördes nog rätt bra några gånger trots allt.

Matchen började ganska komiskt faktiskt. Boxplay för HV och det small bakom Liv efter fyra (4) sekunder...
Jaha, fullt manskap på isen igen!
Några minuter senare satt det en gubbe i HVs utvisningsbås igen och då small det bakom Liv efter fem (5) sekunder...
Men HV kom igen i andra, tog över helt, reducerade och kvitterade välförtjänt.

2-2 får ju duga, en pinnen till att lägga till den överlägsna serieledningen. :)


Nu ska jag sova. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback