Ja för fan, jag är på!

Söte Göte vilken helg!

Sträckkörningen Stockholm-Jönköping är inte mycket att orda om, det har man gjort förut, likaså krascha in där man ska slagga, hoppa i overallen, greppa kassen med dryckjom och ta bilen till förfesten (okej, det sista kanske man inte gör så ofta)...

Men det blev oväntade problem - de har gjort om parkeringsbestämmelserna på Väster! Hittade en ficka precis utanför Fraggelborgen där förfesten var i full (!) gång och klev bort till p-automaten. Jag gick strax tillbaka och körde därifrån - vem har hittat på att det ska vara tvåtimmarsparkering där? Att flytta på bilen klockan elva på förmiddagen fanns ju liksom inte på kartan, så jag hamnade på Torpa istället. Fick pröjsa där med, men så fick jag stå längre också...

Förfest med PedX och sen full (!) kareta ner till Akademien där vi möttes av en kö modell inspark - men det var order på att hänga av sig jackan på Akademien innan man gick bort till Kulturhuset... Eftersom vi var 100% gamla sexmästerister och våra vanliga vakter stod i dörren tänkte vi helt enkelt köra om hela kön och smita in lite galant sådär som vi brukar göra - men det sket sig för min del.

Nånstans ungefär där den fasta fållan börjar stod det nämligen två pajsare jag kände igen som Örebroare! Redan där bestämdes det att jag skulle hänga på upp till Örebro på lördagen eftersom de hade julpartaj då och Örebro måste man ju bocka av på festalistan, haha... Jag har aldrig varit speciellt svårövertalad på sådant. ;)

Tomtevakan var som en vanlig Tomtevaka, man flirtade vilt med flickorna som chefade över köttbullarna för att få några extra (funkade), man nubbade Skåne (eftersom det inte fanns någon Dooleys-Jell-O) och garvade åt komikern.

Akademien var också som vanligt, glida runt och snacka med folk, undervisa bartendrarna hur man gör en Fidel Castro (kulturskymning!) och StefaN Special (sket sig, de har ingen Dooleys) och bli på pickalurven ganska ordentligt.

Efterfesten på Epidemien var gjuten fram till fyratiden då jag tycker att nu får jag faktiskt ta och vingla hem. I brist på bussar tänkte jag vinka på en taxi, men väl gången över Väster hade jag inte sett någon, så jag tycker att jag kan gå en bit till, frisk luft är ju aldrig fel i vissa tillstånd... När jag kommer förbi Unnergånga börjar det bli lite fånigt att ringa en taxi när jag redan betat av halva sträckan, så jag går resten också. Jag var på Österängen vid fem. ;)


Dagen efter (eller hur man nu ska se det) vaknar jag halv tio i en lägenhet med två pers som inte borstat dagen innan och som genast börjar starta datorer och slå på tv-apparater trots mina muttranden från soffan...

Fast "World Tour of Skåne" med Johan Glans var riktigt bra! "Ska det vara lite köffe?" :D


Tack vare min omfattande slitenhet hämtade jag inte bilen förrän framåt tretiden, inklusive ett självskrivet kebabstopp på Alcamo. Men sen kunde jag köra 20 mil till Örebro!

Efter lite vilsen guidning i ett regnigt Örebro (jag fick lite Hjärtslagetvibbar där Kalle försökte telefonguida mig genom dimman - en halvtimme tog det, haha) hittade jag fram till där Brattvik bor och samma veva igen - hoppa i overallen, greppa kassen (fast rejält välfylld den här gången) och iväg (fast med taxi den här gången) bort till universitetet och studentbostäderna där.

På Bärseback (en kvasisvartpub, inredd som en pub men bara medhavt) var det julbord, nubbande, sjungande - och drickande! Hittade minsann några jag kände där också!
Vid midnatt tror jag det var omgrupperade festen två hus bort till PUBlicum, en kvasisvartpub mindre än min lägenhet, men där var det drag! Ett gäng soffor runt ett bord där bordet tjänade som dansgolv, en bar där de sålde varmkorv och sjukt skoj trots att vi bara var ett tjugotal personer, men då kom det och gick folk hela tiden också.

Förresten, den som tycker att Akademien är en köttmarknad har aldrig varit i Örebro eller så var han/hon i fel sällskap då. Herrejävlar, det var helt sjukt! Till och med jag fick lite kvalitetshångel, hahaha...

Vi lullade hem vid femtiden (nä, Brattvik skarvade inte när han sa att de festerna sällan slutade innan fyra) och jag hittade återigen en soffa att snarka i.


Söndagen vart inte lika bakfull som lördagen, men jag tackar panpizzan för det. Mums!

Blev kvar ett tag och glodde på dåliga tv-såpor innan jag brummade hemåt vid midnatt och var parkerade alltså här utanför vid tjugo i två.


Jag var lite trött på jobbet idag. ;-)

Kommentarer
Postat av: Vintervargen

Vilken helg du hade då... Jösses, att du orkar hålla på som om det vore inspark haha :) Well, underbart lät det!

En cool detalj är att du kallade huset för Fraggelborgen!! Visste inte att det spridit sig så långt... Inte för det spelar så stor roll, men det är jag som myntat det namnet ^^



peace

//VV

Postat av: StefaN

Tja, eftersom jag bodde i 401 i nästan två år hade jag rätt bra koll på det. :P

2008-12-09 @ 06:45:41
URL: http://midnatt.blogg.se/
Postat av: Sjögren

Tyvärr Mats är det inte så många kvar i Jönkan idag som faktiskt kallar huset för Fraggelborgen... Vi är några få tappra som försöker få de boende där att inse var de bor...

2008-12-10 @ 14:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback