Rekapitulation: Jul

Jultomten kom i år också!

Nu blev det lite annorlunda för tomten i år eftersom syrran och svågern hade ställt julgranen precis framför dörren till uteplatsen, så det blev till att knalla utmed huset för tomten. Ut i boden och svida om (jävla bomullsskägg att sätta sig i äkta skägg), ut och runda huset (duktigt mörkt att famla sig fram och försöka undvika byggställningarna), banka på ruta, vinka till barnet (som blev helt förskräckt över att tomten inte kunde komma in genom dörren, haha), knalla tillbaka utmed huset (tomten hade lite dåligt mörkerseende där efter att ha glott in på alla ljus), plocka säcken utanför dörren och sen get in charachter...

Stor humor när det visade sig att av de julklappar vi öst ner i säcken så var ingen alls till syrran... Kommentarerna från tomten om att "ja, vissa har ju inte varit snälla i år" var inga problem att smasha in, hahaha...

Sen kunde tomten inte hålla sig från att förmana Alex lite innan tomten gick,
"Se nu till att vara en snäll pojke nästa år, annars kanske tomten inte kommer nästa jul..."
"Jaaa, snäll..."


"Skitbra" var omdömet från syrran för det.
None


Vad cashades in då?

Leif GW Perssons "Faller fritt som i en dröm" har jag funderat på, så den var kanon!
Morsan fortsätter med fåniga böcker, i år blev det
"Vad du borde lärt dig i skolan", en uppföljare till tidigare års "Allt du behöver veta" och "Vad varje svensk bör veta"... ;)
The Ultimate Bourne Collection (dvs filmerna om Jason Bourne)
Årets foto på världens sötaste systerson såklart!
..plus lite till.

För en gångs skull har jag faktiskt varit och bytt en julklapp! Det brukar aldrig behövas annars (senast jag kommer ihåg var en bok jag fick som jag redan läst, men då var jag nog 10-12 år nånting) men nu fanns det inte nån annan utväg.
Så istället för Kentboxen (huga) har jag nu boxen med Nöjesmassakern - tala om förbättring! ;)


Igår fick jag ett nyhetsbrev från Ginza där de skrev att de har mellandagsrea och det var ju bara ett klick bort. Några klick senare hade mitt konto tömts på dryga femhundra spänn...
Men för det fick jag elva filmer varav fyra boxar! Fan, de kränger M*A*S*H-boxar för 99 spänn och Mission Impossible för en tia! :-D


Men nu ska vi njuta så mycket det går av fyra dar ledigt på raken innan det är dags att jobba två dagar innan det blir nyår...

Kommentarer
Postat av: Lexie

Jag anser inte riktigt att en fotbollsmatch på tv är något intressant. ;) I alla fall inte en AIKmatch.. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback