In your face, Percy!

2-0 hemma mot Malmö Iff Eff och nu är AIK bara två poäng bakom serieledande Leksand med tre poäng ner till Växjö och elva ner till Mora under strecket! :-D

Visst är bara drygt halva serien spelad, men det här ser mycket ljusare ut än vad man någonsin vågat hoppas på... :)


För övrigt har jag återigen stött på ett I-landsproblem av rang. Ibland vevar jag film på datorn och matar bilden till tvn så man kan sitta lite bekvämare (såklart) och hittills har det inte varit några problem. Men när jag blev med platt-tävä vill man ju ha så bra bild som möjligt, så jag uppgraderade kablaget från s-video till HDMI (som är standard när det gäller HDTV).

Men i samma ögonblick jag kopplade in kabeln mellan datorn och tvn så slocknade datorskärmen! Gah!

Lite efterforskningar visar att grafikkortet (okej, inbyggd krets på moderkortet men iaf) inte kan mata bild via HDMI och DVI (som skärmen är ansluten med) samtidigt...

Alltså får jag in bakom datorn och plugga i HDMI-kabeln när jag vill mata till tvn och sen in och rycka densamma igen när det är färdigtittat... Det är faktiskt extremt jobbigt!

Skam den som ger sig! Idag var jag runt bland varenda elektronikkedja i Barkarby för att leta lämplig lösning i form av en splitter, y-kabel eller något. Det enda jag hittade var en HDMI-splitter modell high-end, dvs apdyr.

Skam den som ger sig! Det visar sig att Kjell är vännen i alla väder, där finns en perfekt lösning för 149 spänn. =)


Dagens känga går till Folkhemmet. Eftersom jag köpte min soffa där ramlade det in ett vykort från dom idag, jag får 20% på en vara - precis när jag varit på Mio och kollat tvbänk! Men den gäller bara fram till den 23 december... Meh!


För övrigt börjar jag bli trött på alla paket med mutor från leverantörerna som kommer till jobbet och åker raka vägen in till chefen. Hm, är det inte vi i butiken som säljer skiten?

Nu börjar alla dessutom snacka om att det ska bli så skönt med jul och ledighet och inte tänka på jobbet... Jo tjena, vi har väl stängt julafton möjligtvis, men resten av dagarna kommer det vara öppet, inklusive fredagen den andra januari...

Klämdagar my ass.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Köp en Popcorn Hour, hur bra som helst! Tom jag klarar av den... ;-)

2008-12-18 @ 21:58:59
Postat av: tindraz

2008-12-18 @ 22:35:03
Postat av: tindraz igen

tja, det hade ju varit rätt skönt att inte jobba... (som om jag skulle kunna hålla mig borta...)

2008-12-18 @ 22:35:57
Postat av: Jonster

Jaja, va faan gnäller du om... Jag jobbar julaftons natt och som grädde på moset även juldagsnatten. Förresten hur skumt bli inte just ordet "juldagsnatt" Dagnätter är kuliga saker ;) Synd bara att HRF inte har vett att förhandla fram vettigt pröjs när man jobbar storhelger... HRF är nog tidernas absolut slappaste för att inte säga sämsta fackförening. Skönt att man byter jobb snart och därmed även fackförening.

Postat av: Jonster

förresten... som om du skulle ha något emot ett kläm i asset? och som mos på grädden hen hel klämdag!!

2008-12-19 @ 02:19:54
URL: http://jonsters.blogg.se/
Postat av: Jojjo

ÅÅh vilken tur.. Du lyckades avsyra ett oootroligt jobbigt i-lands problem! ;)

2008-12-19 @ 12:25:42
URL: http://tellen.wordpress.com
Postat av: StefaN

Nej, det sket sig! Trots splittern från Kjell slocknade skärmen och sen också tvn vilket innebar total blindo och ett tryck på reset...



Tillbaka där jag började. Crap. ;)

2008-12-19 @ 17:38:09
URL: http://midnatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback