Allt är Brattviks fel!

Förra helgen kunde jag bocka av Örebro på festalistan, den här helgen var det Västerås tur...
None

Örebro igen i fredags och sedvanlig tokfest hela natten. Lyckades även träffa Röven som var mäkta upprörd över att jag inte hade hört av mig förra veckan... Det tog en massa ursäktande för att släta över det, haha... Sen träffar jag Brattvik som det första han säger är att vi ska till Västerås på lördagen. Jaha. ;)

Och så blev det! Kul att träffa Sidde, det gör man inte för ofta, men helgens roligaste var när vi skulle in på kåren där. Åttio spänn i inträde om man inte var student, men i gengäld kunde alla studenter ta med en polare in.

Okej, Paddan först i kön för vår del, han jobbar ju ändå på stället ibland, men av nån anledning blev han nobbad av vakterna och fick kliva åt sidan. Brattvik och jag tittar på varandra och menar att "nu har vi problem" eftersom ingen av oss är student längre... Piggy kom in och när det var min tur insåg jag att nu var det dags att improvisera, så jag halar upp mitt VIP-kort från Akademien, mitt femårskort jag har för att jag varit anställd på Jönköpings Studentkår och som inte har något bevisvärde whatsoever, men vafan. Jag hasplar ur mig något om att kårleg har jag inte, men har man jobbat på en kår så har man och bla bla bla... Till min förvåning nickar vakten okej och jag kliver förbi! Två sekunder senare har Piggy och jag tagit med oss Brattvik och Paddan in eftersom vi är studenter enligt vakternas sätt att se det och därmed har rätt att ta med en kompis in... :D

Det betalas i kassan och när jag kommer fram säger tjejen att det kostar åttio spänn om man inte är student, varvid jag givetvis viftar med VIP-kortet igen. Jag fick betala femtio, hahaha...

Äntligen fick man lite riktig användning för det där kortet! ;)

Sen blev det fest och efterfest och bakis och hela baletten. Men jag har betat av mAx i både Örebro och Västerås på mindre än ett dygn. =D


Dagens skaffa-en-bättre-ringsignal går till Lutten som inte svarar när man kör runt inne i Arboga och vill ta en fika, trots tidigare förvarningar och överenskommelser... Gör man så när den personlige assistenten kommer på hembesök? :P

Kommentarer
Postat av: Vargen

mAx i BÅDA städer på under ett dygn, lurat vakter och kassatjejer, samt varit bakis på en ny soffa... Ja, jag erkänner, jag är lite impad av din festarfrenesi/ork ;) (men man lurar inte gulliga tjéjer vet du väl? Det kan baktända på ack så många vis!!)

Postat av: Jonster

men är inte baktänd bättre än inte tänd alls?

2008-12-17 @ 02:25:49
URL: http://jonsters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback