Humor?

Tvi vale, det är inte mycket till liv man har just nu...

Kort kan det sammanfattas med jobb och flyttkartonger. That's it!


Just därför (eller ja, nästan bara därför) sammanstrålade jag med Hajen på perrongen på Alviks tunnelbanestation, åkte till Pub Anchor på Sveavägen för öl och mat och sen apostlahästade vi över till Norra Brunn för mer öl och seriöst skrattande.

En ny stjärna (hette han Björn Gustavsson?) var helt okej, men inte Norra Brunn. Vad har de gjort med stället?

Förr, när jag sprang där innan jag flyttade till Jönköping, var det i stil med Sjuan i Göteborg, en klassisk gammal ölhall kryddat med bra käk och en scen med en mikrofon.
Beställde man en "stor stark" tittade de konstigt på en och var det nån som ville ha en Pripps Blå riskerade denne någon att kastas ut ögonaböj, haha... De hade nämligen mer öl på fat än Bishops innan Bishops fanns ungefär. Mumma!

Men nu hade de bara Zeunerts på fat (plus Guinness och nån mer) och Sofiero på halvliter som ständig kvällens. I draglådorna fanns lite annat smarrigt, men det gjordes det inte nån reklam för överhuvudtaget.

Det, och att det fanns en enda stackars kille i garderoben när 50% av folket ville gå samtidigt efteråt, gör att Norra Brunn i mina ögon tappat en hel del sen jag lärde känna stället. :(

Skit i det, komikerna är roliga i alla fall!

Efter den nye grabben klev en av mina gamla hjältar upp på scen: Thomas Oredsson! :-D
Han närmar väl sig de sextio och gnäller på allt och är bitter och sarkastisk och helt jävla suverän... Hans grej om att barnbarn är kalas för då kan man hämnas på ungjävlarna var skitrolig!

Sen klen en kille upp som jag en gång såg bli introducerad av min husgud Lennie Norman på samma scen som han nu stod på. Då dök han upp i en konstig utanpåskjorta med stel krage, snackade som en kulspruta på "indienengelska" och drog skumma skämt om familjens kossa tills han stannade upp, suckade och sa på bredaste skånska: "ävafaen, jag orkar inte snacka sådär längre.."
David Batra!

Sen åkte jag hem och var sketatrött i morse. ;)


Kollegan skaffade ny bil i somras, en sprojlans ny 9-5 blev det minsann. Idag dök han upp och muttrade, som så många andra, över att han fått skrapa rutorna i morse. Men eftersom han inte hade några vintergrejor än i bilen fick han ta ett cd-fodral att skrapa med... :)
Sen stod han och surfade på Blocket och letade vinterdäck. :D


Vad finns det för bra kök/baraffärer i Stockholm förresten? Jag är sen nåt år på jakt efter en muddler och här i stan borde ju utbudet vara större än i Jönköping för där fanns det noll och intet. Förutom Ikea som hade ett helt set, men jag har ju allt - förutom muddlern då.
Jag är trött på att använda skaftet på knivbrynet när jag vill ha en caipirinha... ;)


I morron är det fredag och sen är det lördag och då ska man åka till Norrtälje och sen är det söndag och då ska man åka båt! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback