Bromma is teh shit

Sådärja, efter tjugo år hemhemma, tio år själv (nåja, två år som sambo också) och 2½ månad hemhemma igen försöker jag nu vänja mig vid att återigen göra som jag vill... :-D

För den som inte har flyttat "hem" igen när man väl flugit ut kan jag säga att det är en jävla omställning att återvända till rutiner och traditioner man glömde i samma veva man tog tandborsten och försvann...
Det är raka spåret hem efter jobbet för middag, det är fika i tid och otid, det är gliringar om man inte masar sig upp till tidig frukost på helgerna och så vidare.

Visst, att komma hem till färdig middag är lyx, inte tu tal om det, men samtidigt väldigt bindande. Utebli från middag ses inte med blida ögon osv. ;)

Men nu gör jag som jag själv vill igen!
Äta när man vill, se på vilken tvkanal man vill, åka till stan utan att rapportera när man vill. ;)


En sak till - fan vad bra jag bor!

Alvik är helt suveränt! Jag kan ta vilket tåg som helst på gröna linjen för att komma hem, alla passerar Alvik! Förutom enstaka under rusningstrafik som kan vända lite överallt, men de är extremer och ska således bortses från, i sann kvantitativ undersökningsanda.

Buss 112 går 50 meter från min port och kör förbi jobbet 10-15 minuter senare, dessutom går den förbi Citygross som är rent löjligt stort. Dit kan man ta 110 också.

Tvärbanan hör jag ibland (och ser om jag anstränger mig lite) och den är strålande. På tio minuter är man i Liljeholmen där man byter till tunnelbanan och på strax över halvtimmen är man i Skärholmen ett stenkast från Kungens Kurva. =) Dessutom går Tvärbanan till Globen, få se om det går snabbare att ta den än tunnelbanan när man ska på hockey. ;)


I övrigt försöker jag få ordning i min lilla etta.
Jag är inte helt nöjd med att jag har ryggen mot tvn när jag sitter vid datorn (riskerar fan whiplashskador om man har nån sport på), men det går fan inte på nåt annat sätt om jag ska ha in en soffa också. Med tanke på 5.1-ljudet tvärvägrar jag att ha tvn i ett hörn, det går fetbort!

Köket börjar jag bli klar med, jag trodde att det skulle bli bökigt att få plats med allt från Jönköping där (eftersom det köket var skitstort), men det är inga problem! Jag har ett skafferi som sväljer precis hur mycket som helst! Bland annat har jag ställt micron där, haha...

Nästa steg är att packa upp alla kläder, något jag inte ser fram emot... Det kommer däremot bli problem - jag är en garderob fattigare nu och en klädkammare är bra, men kanske inte för tshirts... Jaja, vi får se.


Annars då?

Jo, Com Hem är ljusår bättre än skråpet jag drogs med på sistone - detta funkar ju! ..och full kareta dessutom hela tiden!

Funderar som bäst på om jag ska skaffa box och lite fler kanaler också, inte riktigt bestämt mig där än. Discovery vore ju trevligt, haha...

Förresten skaffade jag mig en liten leksak häromveckan,
Nikon D80 heter den. =D
Än så länge har jag bara lekt lite allmänt och bara tankat ur en omgång bilder, men när jag får lite mer tid till övers kommer den få jobba, lita på det!


Nu ska jag knåpa ihop en jobbansökan!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser att du har laddat upp inför nästa års bad säsong... ;-)
Låter som du börjar komma till rätta, får se när man skall ha tid att komma upp och studera mästerverket!

2007-10-04 @ 09:32:49
Postat av: StefaN

Fy på sig Asp, inte försöka vara anonym... :P

2007-10-04 @ 18:19:52
Postat av: Asp

Försöka och försöka, innan jag bytte dator var rutan "Kom ihåg mig" ikryssad. Det är mycket att tänka på nu... och det är inte min starka sida...

2007-10-05 @ 07:41:13
Postat av: Tindraz

Jag är bakis! *ynk*

2007-10-07 @ 12:30:30
Postat av: Eow

Har du lärt dig göra vad du vill nu då? ;)
Kommer du ut på lördag och förfestar?????

Postat av: Spindel

I Globen spelas ingen hockey i elitserien, och även om Djurgården hade haft det som hemmaarena så hade det ändå inte fått kallats för hockey.
Vad gäller tv-"problemet" kan du väl slänga upp en spegelvägg på väggen bakom datorn. Alternativt sätter du en webcam på axeln så du snabbt kan alt-tabba.

2007-10-07 @ 21:29:00
Postat av: StefaN

Djurgårn, vem fan har snackat om skansengänget? :P Dessutom heter hållplatsen Globen oavsett om man ska till Globen, Hovet eller (gud förbjude) S(l)öd(d)erstadion. ;)
Framförallt är det mycket bättre stämning och tryck på gamla kära Hovet. :D

2007-10-07 @ 22:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback