Posten - verksamhet utan service (dvs gnidna jävlar som inte sköter sitt jobb)

Posten är ett skitföretag fullt av inkompetenta jävla klåpare och ni ska nu få höra varför.

Ett inlägg jag skrev på ett forum efter att jag flyttat från Jönköping till Ekerö:
Nu tänker jag fortsätta spy galla över Posten, men nu över brevutbäringsbiten. Jag har flyttat och har således offrat 370 spänn på Svensk Adressändrings heliga konto för att få eftersändning i ett år.

Vis av erfarenheten (läs: tidigare flyttar inom Jönköping) vet jag att sorterarna på Kålgården är 'sådär' bra på att fatta att nån flyttat.

Tror ni jag har fått ett enda eftersänt brev sen eftersändningen, bekräftat av Adressändring, aktiverades förra torsdagen? Ånej, däremot hittade jag ett brev på hallmattan när jag kom dit i fredags kväll för att städa.

I söndags åkte jag därifrån och man kan ju bara undra hur många räkningar som ligger där min hallmatta fanns förut..?

Jävla amatörer!



En tid senare flyttade jag från Ekerö till Bromma där jag bor nu:
Eftersom jag flyttade (igen) för tre veckor sen har jag offrat 370 spänn (igen) på Svensk Adressändrings heliga konto för eftersändning.

Gissa en gång om det funkar?

Enligt Adressändrings sida registrerades min flyttanmälan 071001 och eftersändningen skulle aktiveras tidigast två dagar senare. Visst.

Den veckan (1 oktober var en måndag) kom inte så mycket post, men det gör det ju sällan i början av månaden. I förra veckan fick mina föräldrar (där jag bodde sen jag flyttade upp från Jönköping) eftersända några saker manuellt, men jag fick också ett sånt där stort eftersändningskuvert med flera försändelser i.

Men idag var det tredje dagen på raken som jag fick brev som morsan och farsan har eftersänt.

Vafan sysslar klåparna på Posten med?


Sen dess kan man säga att mina föräldrar kan min adress rätt bra vid det här laget, jag har tappat räkningen på hur många brev jag fått som de själva fått eftersända.


Så idag ringde Kaj!
- Tjena, hur tar du dig ner i helgen?
- Öh, va?
- Ja, till Jönköping!
- Ska jag till Jönköping? Varför då?
- Eh, Jakob och Johanna gifter sig på lördag..?
- Jo, det vet jag, men jag har inte fått nån inbjudan...

Kaj tycker jag ska kolla med Jakob för säkerhets skull, jag drar iväg ett mess om huruvida de kanske skickat nåt brev till en gammal adress (det kunde blivit pinsamt, jag var ju kanske inte inbjuden till att börja med?) och strax därpå ringer Jakob och sa att de tyckte det var lite underligt att jag inte svarat - men när jag dök upp på svensexan var det ju liksom svar nog...

Detta reser två frågor:

1. Varför kan inte Posten sköta sina åtaganden som jag har betalt för?
2. Vad har hänt med mina brev som inte kommit fram?

Den första frågan besvarar sig själv, men den andra är lite intressantare. Har breven till mig (jag antar att det ska vara i pluralis med tanke på den rena volym som mina föräldrar fått eftersända) hamnat i nån säck på Kålgården "för senare åtgärd" eller har de hamnat där min hallmatta fanns förut, dvs på Munkgatan?
Där får vi en följdfråga: vad har han som har flyttat in där nu gjort med dom då? Slängt dom? Han har uppenbarligen inte gjort en Åter avsändaren (kan för all del bero på eventuell avsaknad av dito) och han har bevisligen inte skickat dom vidare till mig, trots att jag lämnade en snäll lapp med min nya adress på om det skulle ramla in något.

Hm.

Hur som helst ska jag sova nu, jobbade över till sex med att lasta in batterier (det dök upp 23 pall idag) och med Micke sjuk sen i måndags och Putte på semester torsdag-fredag vet jag att jag har att göra...


Men jag ska fanimej jaga Posten med blåslampa i morron!
Nånstans finns mina brev och de ska fan fram - det har både jag och avsändaren betalat för!

Kommentarer
Postat av: Eow

Hur gick det med blåslampan?

2007-12-06 @ 14:22:52
Postat av: StefaN

De vågar ju aldrig ringa tillbaka! *grrr*

2007-12-06 @ 21:59:29
Postat av: Luttis

Ohh så väl jag känner igen det där! Vet du vad jag fick i veckan??? en räkning från facket skickad 070213, sista betalningsdatum 070228!!!!
Jag har inte ändrat adress sedan i April.. Har inte vågat ändra till Göteborg än, så posten kommer till morsan så får hon skicka ner den. jag är livrädd för att massa räkningar skall försvinna, och tydligen är det med all rätt.


Posten är helt åt helvete tydligen..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback