Hur tänkte dom här?

http://mittklipp.aftonbladet.se/app/viewMovie.action?id=13639

Få se, vi fixar en marknadsplats, men var ska vi vara? Jo, men på tågspåren finns det ju massa plats! =D


Har sett några filmer och en fotbollsmatch på sistone.

Harry Potter and the Order of the Phoenix
Riktigt kul, som vanligt med imponerande specialeffekter och en story som kastar sig både hit och dit. Bemärk att jag inte läst böckerna. Än. ;)
Fyra av fem sopkvastar!

Total Recall
I väntan på matchstart hade jag två timmar till övers och hittade denna i samlingen. Kanske inte lika mäktiga effekter som i den nyss nämnda, men för att vara gjord 1990 får man ju erkänna att de lyckats mer än väl. Arnold "spelar" ju lika bra som vanligt (haha), Michael Ironside spelade återigen bad guy och var det minsann inte Sharon Stone i sina glans dagar också... Underhållning, men man får faktiskt tänka lite när de börjar skruva till det med minnesraderingarna hit och dit...
Två marsmänniskor av fem!

Pirates of the Caribbean - At Worlds End
Samma gamla skepp, samma gamla sköna karaktärer och Keith Richards som Jack Sparrows farsa - det kan ju bara bli apkul! Rapp dialog, inte lika mycket specialeffekter som exempelvis i ettan (tänk skelett i månsken) men en story som funkar bra tillsammans med de tidigare rullarna.
Fast slutet vetefan om jag gillade sådär bra... Men ändå.
Fyra piastrar av fem!

28 weeks later
En uppföljare som (som vanligt?) inte lever upp till ettan. Den första var en rätt cool post-apokalyptisk rulle om en kille som legat medvetslös på sjukan i 28 dar och under tiden har London typ utrotat sig självt genom ett skapligt aggressivt virus som gjorde folk lite ilskna. Jag älskade bilderna på när han gick genom ett fullständigt folktomt London, sånt man själv fantiserat lite om, hur det skulle vara att vara helt ensam...
Men tvåan är kass. Robert Carlyle är alltid sevärd, men allt kändes bara krystat och till slut blev det en splatterorgie i samma kaliber som typ Braindead... Fast den är rolig.
Nej, ett bitmärke av fem får den.



Sen var det en fotbollsmatch också. Jävla tur att man slog på innan för lite försnack, annars hade man ju missat 1-0! :-]
Synd att Zlatan inte fick sätta dit den, för detta var hans bästa landskamp på evigheter, Allbäck högg på precis allt i straffområdet och jag har aldrig sett Edman så offensiv! Som de sa i första, han var ju nästan ute på pubarna utanför Norra, hahaha...

Backlinjen var lite skakig, men det tror jag beror på han längst bak tyvärr. Jag blev toknervös varje gång Isaksson fick en bakåtpassning för så jävla dålig med fötterna var det längesen jag såg nån målvakt som var. Flera gånger hann nästan Verpakovskis fram och sno bollen dessutom. Brrr.

Men guldstjärna till Lagerbäck - femte mästerskapet på raken är världsklass! :-D


Jag är inte den som hojtar på att folk ska avgå, men nu får fanimej Steve McClaren ta sitt pick och pack och dra! Hur fan kan man torska hemma mot Kroatien när man bara behöver oavgjort för att vara klara för EM? De låg ju för fan under med 0-2!

Ha, nu läser jag att Smiling Steve fått sparken av FA, inte en dag för tidigt.
Det är första gången på 14 år som England missar ett EM eller VM och nu tror jag det sitter en herr Eriksson i Manchester med ett glas italienskt och flinar i mjugg - det största felet FA gjorde näst efter att anställa McClaren var att sparka Svennis.


Nu ska jag - tadaa! - se på film!

Kommentarer
Postat av: ebba

Vad tycker du om kläderna jag ska köpa imorrn? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback