Enda anledningen att se Winnerbäck?

http://youtube.com/watch?v=DmGkQyfR-Gc

Min gamle hjälte Jakob Hellman på scen! :-D
Fast jag måste säga att det är en rätt lam version... Winnerbäck har helt fel röst för att funka bra med Hellman, Perssons Pack ylar omkring tillsammans med Jakob högt upp i oktaverna medan Winnerbäck rosslar omkring som vanligt nånstans längst ner. Inte ens i refrängen försökte han oktavera för att få lite fart på det hela...
Sen är det attack på strängarna som gäller i den här låten, det ska vevas utav bara helvete! Men nejnej, han står och fisviftar som om han vore kompgitarr under ett Frälsismöte...

Nä, ingen bra version, men det gläder mig att se att Jakob Hellman fortfarande dyker upp på scener lite här och var - klippet är bara en knapp månad gammalt! :)


Hämtade mitt pass häromdan, tur att man inte ser ut som en yrkesmördare.. Hrm...
Men det perforerade fotot var coolt!

I morron ska jag utforska ett rykte jag hört om skivmässa i Solnahallen.

Kommentarer
Postat av: Tindraz

Passa dig du! Annars får du med mig och Bull att göra. ;)
Utan att sett klippet tippar jag på att det var från Mejeriet i Lund, slutet av september när rydes bar firade jubileum. Senaste spelningen av den konstallationen jag minns. =)

2007-11-14 @ 11:41:03
Postat av: StefaN

Eh ja, det står ju på sidan: Tusen Dagar Härifrån - Jakob Hellman, Lars Winnerbäck and Eggstone. Live at Mejeriet,sep 28, 2007.

:P

2007-11-14 @ 18:18:06
Postat av: Tindraz

Jag gick ju inte ens in på sidan ju! =)

2007-11-15 @ 11:49:39
Postat av: Luttis

Hmm.. Jag var nära att hålla med dig innan jag kollade på klippet. Gillar inte alls Lasses "nya" tråkiga "låta likadant hela tiden"-basröst.

Men vad sjutton har du för musiksmak älskade Stafan.. jacob sjunger ju som en kratta här, medan Lasse gör det bra. Sorgligt nog, för jag är ju ändå en Jacobälskare in i själen. Han har fortfarande gjort den bästa svenska plattan någonsin. Men här.. Nej fy sjotton!

Lasse kanske är trist.. men han kan iaf sjunga.. :S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback